ספרד: המשטרה חשפה רשת של מפיצי חומרים פדופיליים

משטרת ספרד הודיעה כי עצרה 121 בני אדם, בחשד שהפיצו וסחרו בפורנוגרפיה שבהם נראים קטינים. במבצע בו השתתפו 800 שוטרים הוחרמו עשרות מחשבים ועליהם מאוחסנות מיליוני תמונות של קטינים מנוצלים מינית

(2:17 דקות)

משטרת ספרד הודיעה היום (רביעי) כי היא עצרה 121 בני אדם החשודים במעורבות ברשת בינלאומית להפצת חומרי פדופיליה שפעלה ב-75 מדינות. על פי ההודעה שניים מהם, השתמשו בבני משפחתם על מנת להפיק את החומרים.

במבצע שנחשב לנרחב ביותר שבוצע במדינה, החל מחודש יולי, השתתפו למעלה מ-800 שוטרים, ונעשה בשיתוף פעולה עם משטרת ברזיל. במסגרת המבצע, נחקרו בנוסף 96 בני אדם נוספים בחשד להחזקת והפצת חומרים פדופיליים.

המשטרה הספרדית פשטה על מאות בתים ברחבי המדינה והחרימה עשרות מחשבים ועליהם מאוחסנות מיליוני תמונות של קטינים מנוצלים מינית. על פי הודעת המשטרה, אין מכנה משותף לרקע ממנו מגיעים החשודים, וכי מדובר באנשים בעלי מקצועות נורמטיביים, בהם נהגי מוניות, טייסים, אנשי מכירות ועוד. עוד נמסר, כי ארבעה מהחשודים שנעצרו הם קטינים.

על פי הרשויות בספרד, במהלך החמש השנים האחרונות נעצרו למעלה מ-1,200 בני אדם בחשד שהשתייכו לרשת שהפיצה חומרים פדופיליים.

לפני כחצי שנה נעצרו בישראל 30 חשודים בהשתייכות לרשת פדופיליה שהפיצה חומרי פורנוגרפיה בהם מעורבים קטינים. רשת הפדופילים נחשפה בתום חקירה משולבת של האינטרפול, משטרת ברזיל ומשטרת ישראל. במהלך הפעילות, פשטה המשטרה על בתיהם של החשודים, המתגוררים ברחבי הארץ. חלק מהחשודים, גברים בשנות ה-20 וה-40 לחייהם נעצרו וחלקם עוכבו ושוחררו בתום החקירה. הגולשים חשודים כי הורידו מהרשת את התמונות של הקטינים שצולמו בסצינות בעלות אופי מיני. חלקם מהילדים הופיעו גם בסרטים.