"בופור" הישראלי לא זכה בפרס האוסקר על הסרט הזר

"הזייפנים" האוסטרי לקח את אוסקר הסרט הזר. "ארץ קשוחה" של האחים כהן הוא הזוכה הגדול של הטקס. דניאל דיי לואיס זכה בפרס השחקן הראשי על "זה ייגמר בדם"

(2:54 דק')

אכזבה בטקס האוסקר אתמול (ראשון) בלילה: "בופור" הישראלי הפסיד את פרס הסרט הזר לסרט האוסטרי "הזייפנים". אכזבה נרשמה גם לבמאי פול תומס אנדרסון, שלבד מבקטיגורית השחקן הראשי, סרטו "זה ייגמר בדם" הפסיד בכל הקטיגוריות החשובות לסרטם של האחים כהן, "ארץ קשוחה".

האחים ג'ואל ואית'ן כהן אספו את הפרס הראשון שלהם הלילה בצורת האוסקר לתסריט המעובד שכתבו עבור "ארץ קשוחה" - 11 שנים אחרי זכייתם באוסקר עבור התסריט המקורי שכתבו ל"פארגו". בהמשך הערב הגיע הפרס השני של האחים, על בימוי הסרט ורגעים מאוחר יותר, "ארץ קשוחה" זכה גם בפרס הגדול של הערב, פרס הסרט הטוב. חוויאר ברדם זכה גם הוא בפרס שחקן המשנה עבור תפקידו בסרט. "זה ייגמר בדם" נאלץ להסתפק בפרס השחקן הראשי עבור דניאל דיי לואיס ובפרס הצילום.

הפתעה נרשמה בקטיגורית השחקנית הראשית, בה זכתה השחקנית הצרפתיה מריון קוטיאר על תפקידה ב"אדית פיאף- החיים בוורוד". קוטיאר עקפה את ג'ולי כריסטי ("הרחק ממנה") וקייט בלאנשט ("אליזבת: תור הזהב"), שתיהן שחקניות שזכו בעבר באוסקר, את לורה ליני(The Savages) ואת אלן פייג' הצעירה ("ג'ונו"). טילדה סווינטון זכתה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר על תפקידה ב"מייקל קלייטון". סווינטון גברה על קייט בלאנשט, שהייתה המועמדת הפייבוריטית בקטיגוריה בזכות תפקידה ב"אני לא שם".

טקס האוסקר ה-80 נערך הלילה באולם קודאק בלוס אנג'לס. ג'ון סטיוארט חזר להנחות אחרי שעשה זאת בהצלחה ב-2006. בפתיחת האירוע עלה סיוארט לבמה והעניק את דברי הפתיחה המסורתיים. הנאום הפעם עסק באזכורי שביתת התסריטאים ובנגיעות פוליטיות רבות, כראוי למנחה סטיוארט ולשנת הבחירות הנוכחית.

המשימה של סטיוארט לא היתה פשוטה, וגם לא זו של הצוות הגדול שעובד על הטקס המורכב והיוקרתי, שכן הרבה מההכנות אליו, כולל עבודת הכתיבה, נדחו תקופה ארוכה בשל שביתת התסריטאים בהוליווד. עם זאת, הבטיחו המארגנים, הטקס השנה מושקע יותר מאי פעם, וכלל קטעי ארכיון רבים. סטיוארט הסביר כי הקטעים הוכנו מראש למקרה ששביתת התסריטאים לא תסתיים. אלא שהשביתה אכן הסתיימה בזמן והקטעים שולבו בכל זאת במהלך הטקס ושיוו לו את הממלכתיות הראויה עבור טקס החוגג את שנתו ה-80.