טקס? בקושי מסיבת עיתונאים

בשל שביתת התסריטאים, חולקו פרסי "גלובוס הזהב" במסיבת עיתונאים קצרה וצנועה ללא השתתפות אנשי התעשייה. מארגני הטקס לא הצליחו להגיע להסכמות על קיומו עם איגוד התסריטאים, והשחקנים הודיעו כי ייעדרו כאות הזדהות. כתבי בידור הקריאו את רשימת הזוכים לקהל של עיתונאים במשך כחצי שעה

(2:17 דק')

הברנז'ה בהוליווד מזדהה עם התסריטאים השובתים: אתמול בלילה (שני) נערך בלוס אנג'לס טקס חלוקת פרסי "גלובוס הזהב", רק שהפעם הטקס המאוד נוצץ בדרך כלל, נערך בלי שטיחים אדומים, בלי לימוזינות, ואפילו בלי הכוכבים עצמם. הכל בגלל שביתת התסריטאים, הנמשכת כבר כחודשיים וחצי.

תא הכתבים הזרים בהוליווד, המארגן את טקס "גלובוס הזהב" מדי שנה, לא הצליח להגיע להסכמה לגבי קיומו עם איגוד התסריטאים, ואיגוד השחקנים הודיע כי אנשיו יימנעו מלהגיע לטקס כאות הזדהות עם התסריטאים השובתים.

בשל כך, הטקס נערך במתכונת של מסיבת עיתונאים, שנמשכה כחצי שעה בלבד, וזאת בניגוד לטקס הרגיל, הנמשך מספר שעות. את מסיבת העיתונאים ניהלו כתבי בידור מרשתות הטלוויזיה השונות בארה"ב, שהקריאו את רשימת הזוכים מול קהל של עיתונאים בלבד.

המצב מעמיד בסימן שאלה גדול את עצם קיומו של טקס האוסקר, שאמור להיערך בעוד כחודש. ההפסדים בעקבות ביטול טקס "גלובוס הזהב" במתכונתו המקורית עומדים על כ-80 מיליון דולר.

סרט הדרמה הטוב ביותר: "כפרה"

מלבד המחאה, בלוס אנג'לס חילקו גם פרסים: הסרט "כפרה" זכה בפרס סרט הדרמה הטוב ביותר, ואילו הסרט "סוויני טיד" הוכתר כסרט הטוב ביותר בקטגוריית קומדיות וסרטים מוזיקליים. בפרס סרט האנימציה הטוב ביותר זכה הסרט "רטטוי" ובפרס הסרט הזר זכה הסרט הצרפתי "הפרפר ופעמון הצלילה", שזיכה את הבמאי ג'וליאן שאבל בפרס הבמאי הטוב ביותר.

אצל השחקנים זכו דניאל דיי לואיס ("זה ייגמר בדם") וג'ולי קריסטי ("הרחק ממנה") בפרס בקטגוריית הדרמה, ואילו ג'וני דפ ("סוויני טוד") ומריון קוטיאר (אדית פיאף – החיים בוורוד) זכו בקטגוריית הקומדיות והסרטים המוזיקליים. בפרס שחקני המשנה הטובים ביותר זכו קייט בלאנשט ("אני לא שם") וחוויאר ברדם ("לא ארץ לזקנים")

בפרסי הטלוויזיה זכתה הסדרה "הגברים משדרות מדיסון" בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר, ואילו בפרס הסדרה הקומית הטובה ביותר זכתה הסדרה "ניצבים".