דיווח: נחשפה תוכנית אל-קאעדה להתנקש בנסראללה

עיתון לבנוני מדווח כי אזרח לובי הודה כי תכנן את ההתנקשות עם כמה שותפים נוספים, שנעצרו ביחד עמו בלבנון. על פי הדיווח, הם מילאו אחר הוראות שנתן להם סגנו של בן לאדן

(2:42 דק')

אזרח לובי הודה כי תכנן ביחד עם קבוצת חמושים לחסל את מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה - כך מדווח הבוקר (ראשון) העיתון הלבנוני א"-ספיר". החשוד ועוד מספר חמושים, שנעצרו על ידי כוחות הביטחון בלבנון, משתייכים ככל הנראה לתא של ארגון "אל-קאעדה", ובין היתר תכננו לפגוע גם בכוחות יוניפ"יל בדרום המדינה.

על פי הדיווח, מילאו העצורים אחר הוראותיו של סגנו של בן לאדן, איימן א-זוואהירי, שהורה לפגוע בחיילי יוניפי"ל, שאותם הגדיר בעבר כ"אוייבי האיסלאם". מטרת החמושים הייתה לגרום ליוניפי"ל לחשוב שחיזבאללה מנסה לירות עליהם, ובכך להביא להידרדרות היחסים בין יוניפי"ל לחיזבאללה. בחקירתם הודו העצורים כי היו אחראים לשיגור קטיושות לעבר צפון ישראל בין השנים 2004-2007.

עוד התברר כי קבוצות חמושות שקשרו קשר עם "אל-קאעדה" פעלו בשלושה אזורים בדרום לבנון. בחיפוש שנערך בביתו של האזרח הלובי, נמצאו כמויות גדולות של ציאניד לייצור פצצות. על פי הדיווח, מצאו כוחות הביטחון הלבנוניים 70 ק"ג ציאניד וככל הנראה 30 ק"ג נוספים הספיק החשוד להעביר לעיראק. כעת בודקים בלבנון כיצד הועבר הציאניד מחוץ לגבולות המדינה כדי שישמש נגד הכוחות האמריקנים בעיראק.