בוש: אם לא נפעל נגד איראן נגרר למלחמת עולם שלישית

נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, מזהיר, כי נשק גרעיני בידי איראן עלול להוביל למלחמת עולם שלישית. בוש אמר כי ימשכו המאמצים הבינלאומיים לבודד את איראן

(4:40 דק')

"הגורמים הבינלאומיים חייבים למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני ולא הם סוללים את הדרך למלחמת עולם שלישית" כך אמר אמש (רביעי) נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, במסיבת עיתונאים שערך בבית הלבן.

בוש התייחס גם לפגישת נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין עם נשיא איראן מחמוד אחמדיניג'אד ואמר כי: "נשיא רוסיה מכיר בכך שאין זה לטובת העולם שאיראן תחזיק נשק גרעיני. נמשיך לפעול עם רוסיה ועם מדינות אחרות כדי לבודד את איראן".

אתמול נחת פוטין בטהראן, למרות הדיווחים על הכוונה להתנקש בחייו במהלך ביקורו. פוטין הגיע לאיראן בתום ביקורו בגרמניה, שם נפגש עם הקאנצלרית אנגלה מרקל. השניים הסכימו, כי יש להטיל סנקציות נוספות על איראן, אם תסרב לדרישות הקהילה הבינלאומית להשעות את תוכנית הגרעין שלה.

מחר יצא ראש הממשלה אהוד אולמרט לביקור מדיני ברוסיה, זאת בעקבות הודעתו של פוטין מיום שלישי לפיה איראן זכאית להשתמש בגרעין. במהלך הפגישה צפויים השניים לדון בתהליך המדיני מול הפלסטינים ובתוכנית הגרעין האיראנית.

במהלך מסיבת העיתונאים סירב בוש להתייחס לשאלות שעסקו בתקיפת חיל האוויר בסוריה.

במקביל קובע סקר של "הגל החדש" עבור חדשות 10 כי 52% מהציבור חושבים שישראל צריכה לתקוף את איראן. מהסקר עולה כי 25% מהנשאלים מתנגדים לתקיפה.