אבו מאזן: מחוייבים לשחרור גלעד שליט

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן הבטיח בפגישתו עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, כי הפלסטינים מחוייבים לשמור על רגיעה ולפעול על פי עקרונות הקוורטט. מון מצידו הביע תמיכה בממשלת האחדות, אך מסרב להיפגש עם שרי החמאס

(3:08 דקות)

"ממשלת האחדות הפלסטינית מחוייבת לעסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט", כך אמר היום (ראשון) יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, במהלך פגישתו עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון. הפגישה בין השניים נערכה במוקטעה ברמאללה.

במהלך הפגישה אמר אבו מאזן כי הממשלה החדשה מחוייבת לפעול על פי עקרונות הקוורטט. "הפלסטינים מחוייבים להמשיך לדבוק ברגיעה ההדדית ובנוסף לפעול ולהשיג שלום על בסיס החלטות האו"ם".

מזכ"ל האו"ם מון הביע את תמיכתו בממשלת האחדות הפלסטינית, והוסיף כי לעת עתה לא ייפגש עם שרי חמאס. לדבריו, "במצב הנתון כרגע לא ניתן לבחון אפשרות כזאת. יש להמתין ולראות איך עומדת ממשלה זו בפני עקרונות הקהילה הבינלאומית".

ובתוך כך, בישיבת הממשלה שנערכה הבוקר אמר ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כי אבו מאזן הפר כמה התחייבויות, כגון התחייבות שלא תקום ממשלת אחדות פלסטינית לפני שישוחרר גלעד שליט. אולמרט אמר כי הוא ידגיש נושא זה בפני מזכ"ל האו"ם, וכי ידון עמו גם בנושא החיילים החטופים בלבנון.