נשיא פרו לשעבר החשוד בשחיתות ירה בעצמו טרם מעצרו; מצבו אנוש

אלן גרסיה בן ה-69, שכיהן בתפקיד במשך 10 שנים וחשוד בקבלת שוחד מחברת הבנייה "אודברכט", ניסה להתאבד כששוטרים הגיעו לביתו. "מצבו קריטי, נתפלל לאלוהים שייתן לו כוח"

אלן גארסיה, נשיא פרו לשעבר
אלן גארסיה, נשיא פרו לשעבר | צילום: רויטרס

נשיא פרו לשעבר אלן גרסיה נפצע אנוש לאחר שירה בעצמו היום (רביעי) טרם מעצרו, בגין פרשת שוחד שבה הוא חשוד. לפי דיווחים במדינה הדרום אמריקנית, גרסיה ירה לעצמו בראש בחדר השינה בביתו שבלימה, בירת פרו - ופונה לבית החולים לצורך ניתוח. ממשרד הבריאות הפרואני נמסר כי "מצבו של גרסיה קריטי ושמדובר בסיטואציה חמורה מאוד". עורך דינו של גרסיה, ארסמו ריינה, אישר אף הוא את הירי.

גרסיה בן ה-69, כיהן כנשיא המדינה בשתי קדנציות, בין השנים 1990-1985 ו-2011-2006. הוא חשוד כאמור, בפרשת שחיתות שבמסגרתה נחקר בשל קשריו עם חברת הבנייה הברזילאית "Odebrecht". בשנת 2016, הודתה בהסכם עם משרד המשפטים האמריקני כי זכתה במכרזי בנייה בדרום אמריקה בשווי 800 מיליון דולר - באמצעות תשלום שוחד.

אלן גארסיה, נשיא פרו לשעבר
אלן גארסיה, נשיא פרו לשעבר | צילום: רויטרס

החשד נגד גרסיה נוגע לשוחד ששולם לכאורה במהלך עבודות הבנייה של הרכבת התחתית בלימה, במהלך כהונתו השנייה כנשיא. בשנה שעברה, גרסיה הגיש בקשה לקבלת מקלט מדיני באורוגוואי, לאחר שבית המשפט בפרו קבע כי אסור לו לצאת מפרו, אך הבקשה נדחתה.