טראמפ: מיק מולבני יכהן כראש הסגל של הבית הלבן

מולבני, הממונה על התקציב בבית הלבן, יחליף את ג'ון קלי שיעזוב את תפקידו בסוף השנה. טראמפ: "קלי שירת את המדינה במצוינות. מיק עשה עבודה יוצאת דופן בתפקידו המנהלי"

מיק מולבני, יחליף את ג'ון קלי בתפקידו כראש הסגל של הבית הלבן | צילום: רויטרס

נשיא ארצות דונלד טראמפ הודיע הלילה (שבת) בציוץ חשבון הטוויטר שלו כי בחר במיק מולבני, הממונה על התקציב בבית הלבן, לכהן כראש הסגל של הבית הלבן. מולבני יחליף בתפקידו את ג'ון קלי, שיעזוב את תפקידו בסוף השנה. מולבני, כתב בחשבון הטוויטר שלו זמן קצר לאחר הודעתו של טראמפ: "זהו כבוד גדול. אני מצפה לעבוד עם הנשיא וכל הצוות. שנת 2019 הולכת להיות שנה מצוינת!".

מינויו של מולבני מגיע על רקע דיווחים אמריקניים אתמול לפיהם הנשיא טראמפ דווקא שוקל למנות את חתנו ויועצו הקרוב, ג'ארד קושנר, לראש הסגל בבית הלבן, במקום ג'ון קלי שיעזוב את התפקיד בסוף השנה - כך פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס מפי שני גורמים המעורים בנושא. דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, התייחסה לדיווח על מינויו הצפוי של קושנר: "אני לא מודעת לכך שהוא מועמד לתפקיד, אך כולנו מכירים אותו ויודעים שהוא יהיה נהדר בכל עמדה שהנשיא יציב אותו".

ההודעה על המינוי שהוציא טראמפ:

I am pleased to announce that Mick Mulvaney, Director of the

Office of Management & Budget, will be named Acting White House Chief of Staff, replacing General John Kelly, who has served our Country with distinction. Mick has done an outstanding job while in the Administration....

- Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 14 בדצמבר 2018

תגובתו של מולבני:

This is a tremendous honor. I look forward to working with the President and the entire team. It's going to be a great 2019! https://t.co/X4gauBOg1d

- Mick Mulvaney (@MickMulvaneyOMB) 14 בדצמבר 2018

צילום: רויטרס

עם זאת, כבר אתמול נמסר לרויטרס מאחד הגורמים כי קושנר נוטה להישאר בתפקידו ולא לקבל את התפקיד החדש. אתמול אמר הנשיא כי הוא מתלבט בין חמישה מועמדים לתפקיד ראש הסגל. בדיווח נכתב כי בימים האחרונים הגיעו כמה יועצים לנשיא כדי להציע לו את קושנר לתפקיד, ואף הדגישו את הצלחותיו במו"מ עם מקסיקו וקנדה וקידום רפורמות בממשל.

בשבוע שעבר הודיע טראמפ כי קלי יעזוב את תפקידו וכי הוא ימצא לו מחליף בימים הקרובים. כמה ימים לפני ההודעה דווח ברשת CNN כי קלי צפוי לפרוש כיוון שהשניים הגיעו לשלב ביחסים ביניהם שאינו מאפשר עוד התנהלות תקינה. על אף שבקיץ האחרון ביקש הנשיא מראש הסגל שלו להישאר בתפקידו בשנתיים שנותרו לסיום הקדנציה, השניים הפסיקו לדבר ביניהם לאחרונה.

הפרישה לא מפתיעה במיוחד בהתחשב ביחסים בין השניים, למרות ההסכמה של קלי לבקשתו של טראמפ להמשיך לעמוד בראש הסגל שלו עד 2020. מאז החלו לעבוד יחד בבית הלבן טראמפ דחה מהלכים רבים שניסה קלי להניע במסגרת תפקידו. בחודשים האחרונים התפרסמו דיווחים בארצות הברית כי קלי התעמת בעבר מול הנשיא ונראה שהקדנציה שלו בוושינגטון נמצאת לקראת סיום.