ירה, נכנס למונית – ונמלט: נמשך המצוד אחר המחבל משטרסבורג

המשטרה זיהתה את האדם שירה למוות בשלושה בני אדם בסמוך לשוק חג המולד בעיר כצעיר בן 29 בשם שריף שקאט. נהג המונית שרכבו נגנב על ידי החשוד סיפר כי הוא היה פצוע בזרוע

זירת אירוע ירי בשוק חג המולד בשטרסבורג, צרפת
זירת אירוע ירי בשוק חג המולד בשטרסבורג, צרפת | צילום: רויטרס

כוחות הביטחון בצרפת ממשיכים בחיפושים אחר בן ה-29, יליד שטרסבורג, שירה אמש (שלישי) למוות בשני בני אדם ופצע 12 נוספים, בהם חמישה באורח קשה עד אנוש, בסמוך לשוק חג המולד בעיר.

לפי דיווחים בכלי התקשורת בצרפת, היורה הצליח לברוח מהזירה באמצעות השתלטות על מונית. הנהג סיפר מאוחר יותר למשטרה כי היורה נפצע בזרועו השמאלית בעקבות חילופי האש עם כוחות הביטחון. כמו כן, דווח כי החשוד זוהה על ידי

הרשויות בשם שריף שקאט, שתויג במדינה כמי שעבר הקצנה אסלאמיסטית.

סגן שר הפנים הצרפתי הבהיר הבוקר כי המצוד נמשך, ובשלב זה לא ברור אם החשוד עדיין בצרפת.עוד הדגיש כי אין ודאות לכך שהמניע לירי הוא טרור. חמישה בני אדם תושאלו עד כה בתחנת המשטרה.

זירת אירוע ירי בשוק חג המולד בשטרסבורג, צרפת
זירת אירוע ירי בשוק חג המולד בשטרסבורג, צרפת | צילום: רויטרס

אתמול בבוקר, עוד לפני שביצע את הירי, פשטה המשטרה על ביתו של היורה משטרסבורג בחשד למעורבות בשוד. המפגע לא נכח בדירה בזמן הפשיטה, אך כלי נשק רבים, בהם רימוני יד, נמצאו בדירתו.

שר הפנים הצרפתי, כריסטוף קסטנר, הודיע לאחר האירוע כי רמת הכוננות בצרפת הועלתה ושהאבטחה בכל אירועי חג המולד, המתקיימים בימים אלה ברחבי המדינה, תתוגבר. קסטנר הוסיף כי כלל אירועי התרבות שתוכננו להתקיים היום בעיר שטרסבורג - בוטלו. במקביל, המחלקה למלחמה בטרור הודיעה כי היא מעורבת בחקירת האירוע. לפי דיווחים במדינה, היורה פתח באש לעבר חיילים, וחייל אחד נפצע באירוע.

זירת אירוע ירי בשוק חג המולד בשטרסבורג, צרפת
זירת אירוע ירי בשוק חג המולד בשטרסבורג, צרפת | צילום: רויטרס

בעקבות אירוע הירי הוטל עוצר על מטה הפרלמנט האירופי שנמצא בעיר. דובר בפרלמנט סיפר כי שמע יריות, וכי התבקש להישאר בתוך המסעדה שבה שהה. נסים, עובד בשוק חג המולד, סיפר לרשת bfmtv הצרפתית: "היה ירי, אנשים רצו לכל מקום והגיעו 3 משאיות של משטרה. זה נמשך כ-10 דקות".

שוק חג המולד המפורסם של שטרסבורג, שאליו מגיעים מדי שנה כשני מיליון מבקרים מהעולם כולו, נמצא השנה תחת אבטחה כבדה מחשש לפיגועים הממשיכים לפקוד את המדינה מאז 2015. לפני כשנתיים אירע פיגוע בשוק חג המולד בברלין, אז נהג משאית התפרץ לקהל שפקד את השוק המפורסם ודרס למוות 12 בני אדם. 19 אנשים נפצעו אז באירוע, והנהג, מבקש מקלט מוסלמי ממוצא תוניסאי, נמלט ונורה למוות כעבור ימים אחדים במילאנו.