במחאה על מחירי הדלק: הפגנות אלימות בפריז; עשרות נעצרו

בשל ההתייקרות הצפויה יצאו אלפים להפגנות בשדרות השאנז אליזה, והתעמתו עם כוחות הביטחון. את ההפגנות מארגנים ה"אפודים הצהובים" המתנגדים למדיניות הכלכלית של מקרון

הפגנות בפריז, צרפת
הפגנות בפריז, צרפת | צילום: רויטרס

גל הפגנות בצרפת: כמה אלפי בני אדם יצאו אחר הצהריים (שבת) להפגין ברחובות המדינה, במחאה על עליית מחירי הדלק הצפויה ב-1 בינואר הקרוב. מוקד ההפגנות - בשדרות השאנז אליזה. המפגינים התעמתו עם שוטרים רבים שהגיעו למקום והשתמשו ברימוני גז ובאמצעים שונים לפיזור הפגנות. כלי התקשורת במדינה דיווחו כי עשרות בני אדם נעצרו.

הפגנות בפריז, צרפת
הפגנות בפריז, צרפת | צילום: רויטרס

הפגנות בפריז, צרפת
הפגנות בפריז, צרפת | צילום: רויטרס

מי שעומד מאחורי ההפגנות הללו הוא ארגון המחאה "האפודים הצהובים" על שם האפודים הזוהרים אותם הם לובשים, שמפגינים כבר כמה שבועות. במוקד אמנם מחירי הדלק המאמרים, אבל המפגינים קוראים נגד המדיניות הכלכלית כולה של נשיא צרפת, עמנואל מקרון.

ההפגנות אינן מזוהות עם זרם פוליטי אחד, ומשתתפים בו בעיקר גורמים מהימין הקיצוני ומהשמאל הקיצוני, שמתנגדים למקרון ולמדיניותו. חלק מהם קוראים למקרון להתפטר, תוך שהם רוכבים על השפל בתמיכה בנשיא ברחוב הצרפתי.

במהלך התקופה האחרונה המפגינים חסמו כבישים באמצעות רכביהם, נסעו על גבי שיירות בצירים המרכזיים במדינה, וקיימו הפגנות במרכזי הערים, מרכזי קניות ובמקומות הומי אדם. בסוף השבוע שעבר השתתפו במחאות ברחבי צרפת כולה כ-300 אלף בני אדם.