שריפות ענק בקליפורניה: "שום דבר לא נותר מהעיר"

העיירה פרדייז שבה מתגוררים 27 אלף בני אדם עלתה בלהבות. גורמים בשירותי הכבאות מסרו כי לפחות 9 אנשים נספו. חלקים רבים מהעיר מליבו פונו. בסה"כ פונו 157 אלף מבתיהם

שריפות בקליפורניה
שריפות בקליפורניה | צילום: רויטרס

קליפורניה עולה בלהבות: שריפות ענק התחוללו אתמול (שישי) מדינה שנמצאת במערב ארצות הברית. העיירה פרדייז, שבה מתגוררים 27 אלף בני אדם, נשרפה כמעט כליל ולפי גורמים בשירותי הכבאות, "שום דבר לא נותר מהעיר". גורמים בשירותי הכבאות וההצלה מסרו כי לפחות תשעה בני אדם נספו.

 

חלקים רבים מהעיר מליבו, שבה מתגוררים כ-13 אלף בני אדם, פונו בעקבות להבות הענק. בתחילה, הוראת הפינוי כללה את כל העיר אולם בהמשך, צומצם היקף הפינוי לשני שלישים מהיישוב. רשויות ההצלה מסרו אתמול בערב כי 17 אלף מבנים בצפון קליפורניה נמצאים בסכנה מיידית. בסך הכול פונו מבתיהם 157 אלף איש.

 

כתבות קשורות
שריפת ענק בקליפורניה: עשרות אלפים פונו מבתיהם |09.11.18

שריפות בקליפורניה
שריפות בקליפורניה | צילום: רויטרס

במקומות מסוימים השריפה התפשטה במהירות כה רבה, עד כי התושבים שעזבו את בתיהם קיבלו הוראה לעזוב את רכביהם ולהמשיך בדרכם רגלית, חלקם נושאים חיות מחמד בידיהם.

שרי ברנסט, שמנהלת עם בעלה פארק קרוואנים, סיפרה לתקשורת האמריקנית כי הוא "דפק על דלתות בצעקות. הוא ניסה כמיטב יכולתו להזהיר את כולם מפני הסכנה המתקרבת". לאחר שהזהירו את שוהי הפארק מפני השריפה, ברנסט ובעלה נאלצו לעבור דרך הלהבות כדי לצאת מטווח הסכנה.

 

על פי דיווח ברשת CNN, מקור השריפה הוא במדורת מטיילים שיצאה משליטה, ובאמצעות הרוחות העזות התפשטה ושרפה למעלה מ-18 אלף דונמים. שירותי הכבאות במדינה הסבירו כי נוסף לרוחות העזות, היעדר הלחות והמחסור בגשם תרמו לגודלה של השריפה. "לא היו לנו גשמים מאז מאי, אולי אפילו לפני כן", אמר דארן ריד, מפקד מערך הכיבוי במחוז באט. "וזה הופך את השטח לדליק הרבה יותר".