במשקל 91 גרם: גוזל ראשון לזוג פינגווינים חד-מיני באוסטרליה

מג'יק וספאן, החיים באקווריום בסידני, עלו לכותרות כשדווח כי הצוות העניק לשניים ביצה לדגור עליה. לאחר תקופת דגירה משותפת, הגוזל הקטן הגיח לאוויר העולם

הפינגווינים ספאן ומג'יק באקווריום בסידני | צילום: רויטרס

זוג פינגווינים זכרים, שהקימו לאחרונה קן משותף באקווריום שבו הם מוחזקים בסידני, אוסטרליה, הפכו לפני שבוע למשפחה, כשגוזל קטן בקע מהביצה עליהם דגרו יחד - כך נמסר היום (שישי) בהודעה רשמית מאקווריום "Sea Life". טיש הנאן, האחראית על תחום הפינגווינים, מסרה כי הוא נולד במשקל 91 גרם. מדובר בפינגווין הראשון מזן ג'נטו שנולד באקווריום.

משפחת הפינגווינים החד-מינית הראשונה, ככל הידוע, באוסטרליה, עלתה לכותרות לאחר שדווח כי צוות האקווריום העניק לשניים, מג'יק וספאן, לדגור על ביצה שהועברה אליהם מזוג הטרוסקסואלי. זאת, לאחר ששמרו בהצלחה על ביצת דמה. כנהוג, הם הקימו קן קטן שבו נשמרה הביצה, ודגרו עליה בתורות, כשאחד מהם שומר על חומה, בעוד השני שומר על המשפחה מפני איומים פוטנציאליים.

הגוזל הקטן טרם זכה לשם, אולם הוא כבר זוכה לטיפול מסור מידי הוריו. הנאן הבהירה כי "עשרים הימים הראשונים בחייו של גוזל פינגווין הם המסוכנים ביותר, ולכן זה חשוב במיוחד שהוא יהיה מאושר ובריא, ויקבל תזונה ראויה מהוריו".

סיפור האהבה בין השניים החל בעונת הזיווג של השנה שעברה. הנאן סיפרה שתשומת לבם של עובדי האקווריום התעוררה לכך, כאשר הבחינו שהשניים מרבים להשתחוות זה לזה - דרך פינגווינית להבעת אהבה.

כעת, באקווריום בסידני מקווים שהזוגיות של שני הפינגווינים תחזיק מעמד. "אם הם יצליחו לגדל את הצאצא הראשון שלהם", אמרה הנאן, "סביר להניח שבעונת הרבייה הבאה מג'יק וספאן ינסו לשחזר את הצלחתם".

מג'יק וספאן לא לבד. הומוסקסואליות היא תופעה מוכרת בקרב פינגווינים, ובתחילת שנות ה-2000 זוג פינגוויני רצועת הסנטר בגן החיות בניו יורק אימצו גוזל נטוש. גם בגן החיות בקנט שבבריטניה נצפה זוג פינגווינים זכרים שאימץ גוזל שננטש על ידי הוריו.