נסראללה: "איראן חזקה מתמיד, נתניהו לא יוציא אותה מסוריה"

מזכ"ל חיזבאללה נשא דברים לרגל "הניצחון" במלחמת לבנון השנייה, תקף את עסקת המאה של טראמפ וגם טען כי ארגונו חזק מצה"ל: "לא רוצים במלחמה - אך לא חוששים ממנה"

חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה, בנאום לציון יום השנה ה-11 למלחמת לבנון השנייה
חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה, בנאום לציון יום השנה ה 11 למלחמת לבנון השנייה | צילום: ללא קרדיט

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא אמש (שלישי) נאום בפרבריה הדרומיים של ביירות, לרגל 12 שנה ל"ניצחון" ארגונו במלחמת לבנון השנייה. נסראללה התמקד בדבריו בעיקר במצבה של איראן אך גם עסק בכוחו של הארגון ביחס לצה"ל ודיבר על עסקת המאה של נשיא ארצות הברית: "הדיל של טראמפ יכול להיכשל כעת יותר מתמיד".

"איראן היום, למרות הסנקציות, חזקה מתמיד והמשטר שלה חזק ויציב", טען מזכ"ל חיזבאללה בדבריו והמשיך בהתייחסות למדיניות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בסוריה באומרו כי "נתניהו לא יצליח להוציא משם את איראן שהיא בסיס הכוח של ציר ההתנגדות. האיראנים עמדו לצד סוריה במאבקה, וגם לצד לבנון ופלסטין. עמדת איראן ברורה גם לגבי המתרחש בתימן ובאיזור, ובתגובה הוטלו עליה סנקציות כדי לגרום לעם האיראני להפיל את המשטר".

עוד האשים נסראללה את ישראל כי היא עומדת מאחורי מלחמת האזרחים בסוריה כדי להתחזק ולהשיג שליטה אזורית ואז השווה, כאמור, בין חיזבאללה לבין צה"ל וטען כי ארגונו "חזק מתמיד - וחזק יותר מהצבא הישראלי, איפה הם ואיפה אנחנו? אנחנו לוחמים למען תקווה ומנהיגות". למרות הנימה המאיימת הוסיף כי "איננו מעוניינים במלחמה אבל איננו פוחדים או חוששים ממנה. מי שרוצה מלחמה - אהלן וסהלן, אנחנו ננצח״.

לדבריו של מזכ"ל חיזבאללה, ענה הערב בטוויטר דובר צה"ל בערבית, רב סרן אביחי אדרעי: "נסראללה מדבר הרבה על נושאים אזוריים ושוכח את השנאה הרבה שהעולם הערבי רוחש לו בעקבות העובדה שהוא מבצע הוראות של איראן".

 

לפני כחודשיים אמר נסראללה באחד מנאומיו כי "לא נצא מסוריה גם אם כל העולם ירצה בכך. נצא רק אם סוריה תגיד לנו שסיימנו". לדבריו, "כל הבכירים בישראל, לאורך כל השנים, רצו שאסד יפול, אבל הוא נשאר. ישראל מודה כעת בהפסדה, כשהיא מוצאת מטרה חדשה - הוצאת איראן מסוריה". בנוגע לנוכחות האיראנית בסוריה, הוסיף נסראללה כי בטהראן יחלטו בעצמם אם להישאר במדינה.

לפני שלושה חודשים נאם מזכ"ל חיזבאללה לציון 18 שנים לנסיגת צה"ל מלבנון, מאורע אותו הוא מכנה "חג הניצחון". גם אז הדגיש כי ארגונו אינו מעוניין בקרב. "חיזבאללה לא רוצה במלחמה עם ישראל, אך אם זאת תתרחש - ננצח". בנוסף התייחס לטענות שישראל הפציצה בסוריה משמי לבנון ואמר: "כל יום חודר האויב הישראלי לשטחנו".