א-סיסי במסר לישראלים: "שלום עם הפלסטינים לא יפגע בביטחונכם"

נשיא מצרים התייחס ל"עסקת המאה" שמקדם ממשל טראמפ, ולאחר שדיבר ישירות לאזרחי ישראל, הדגיש כי מדינתו לא תקבל פתרון שלא מוסכם על ההנהגה הפלסטינית ברמאללה

נשיא מצרים בחניכת תעלת סואץ החדשה
נשיא מצרים בחניכת תעלת סואץ החדשה | צילום: רויטרס

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי התייחס היום (ראשון) ל"עסקת המאה" - התוכנית האמריקנית לשלום בין ישראל לפלסטינים שתוצג בקרוב, ופנה הן אל הישראלים והן אל הפלסטינים.

"כשנמצא פתרון לסכסוך, יש לנו הזדמנות ענקית להגיע להסכם שלום שייתן יציבות באזור", אמר הנשיא המצרי, תוך שהוא מדגיש כי הוא פונה פעם נוספת לדעת הקהל הישראלית. "הפתרון הזה לעולם לא יגרע מהביטחון והיציבות שלכם, להיפך", הוסיף.

בפנייתו לעם הפלסטיני, הדגיש כי מצרים לא תסכים להצעה שלא תהיה מוסכמת על ההנהגה ברמאללה. "אנחנו בעד כל ההחלטות שיצאו מהאו"ם", אמר. "אנחנו לא מסוגלים לקבל החלטה שהעם הפלסטיני לא יהיה מרוצה ממנה. מה שהם יהיו מרוצים ממנו אנחנו גם נהיה מרוצים. אני לא אוכל להסכים למשהו שהרשות הפלסטינית לא תסכים עליו. אנחנו תומכים בעם הפלסטיני ובעמדותיו".

כמו כן, הסביר א-סיסי את עמדתו בנוגע לרצועת עזה, והדגיש כי הוא מעוניין להקל על הסבל של התושבים כמה שניתן. "זה לא רק פתח או חמאס, אלא אלו שני מיליון אזרחים", ציין. "זאת הסיבה שהתעקשנו ברמדאן לפתוח את מעבר רפיח".