יום לפני המונדיאל: מאמן ספרד פוטר מתפקידו

זעזוע ב"לה רוחה": ההתאחדות לכדורגל הספרדית הודיעה כי ג'ולן לופטגי פוטר. זאת, אחרי שלא הודיע מראש על מינויו לריאל מדריד. פרננדו היירו מונה במקומו

ג'ולן לופטגי | צילום: רויטרס

זעזוע בנבחרת ספרד יום לפני שריקת הפתיחה של הגביע העולמי. יום לאחר שריאל מדריד הודיעה על מינויו של ג'ולן לופטגי, פוטר מאמן נבחרת ספרד מתפקידו.

מוקדם יותר התקבלו דיווחים על כך שבהתאחדות לכדורגל הספרדית שוקלים לפטר את המאמן, זאת מכיוון שלא הודיע לראשיה על מינויו הצפוי כמאמן הבלאנקוס. מספר שחקנים, בראשות סרחיו ראמוס, ניסו על פי דיווחים למנוע את הגזרה, אבל ללא הצלחה.

פיטוריו של לופטגי מפתיעים, לא רק בגלל התזמון, אבל בשל העובדה שהצליח לשקם את הנבחרת לאחר הכישלונות בגביע העולמי האחרון שנערך בברזיל, אז הודחה בשלב הבתים, ואליפות אירופה שנערכה לפני שנתיים בצרפת, אז הודחה "לה רוחה" בשמינית הגמר לאחר הפסד לאיטליה.

נשיא ההתאחדות לכדורגל הספרדית, לואיס רוביאלס, אמר במסיבת עיתונאים כי "אני לא מרגיש שבגדו בי. לופטגי עשה עבודה נהדרת, אבל ההחלטה שלו נעשתה ללא שיתוף ההתאחדות לכדורגל הספרדית ואנחנו לא יכולים להתעלם מכך. אסור שעובד של ההתאחדות לכדורגל ייכנס למשא ומתן עם מעסיק אחר מבלי לעדכן אותנו".

בהמשך סיפר רוביאלס פרטים נוספים על ההתפתחויות האחרונות. "גיליתי על הסיכום מול ריאל מדריד חמש דקות לפני שהוא התרחש וביקשתי שיחכו איתו. פתאום ראיתי את ההודעה של ריאל מדריד בתקשורת ונאלצתי להגיב. יש לנו אחריות. אני יודע שהמהלך יגרור ביקורת, אבל הערכים של ההתאחדות לכדורגל הספרדית נקבעים על ידי הארגון".

ספרד, שהוגרלה לבית עם פורטוגל, מרוקו ואיראן, תחל את משחקיה בגביע העולמי כבר ביום שישי, עם התמודדות מול אלופת אירופה. מוקדם יותר דווח כי אחד המועמדים להחליף את לופטגי הוא פרננדו היירו. מועמד אחר ששמו פורסם בתקשורת היה אלברט סלאדס, קשר ברצלונה וריאל מדריד לשעבר, שמאמן כעת את נבחרת ספרד עד גיל 21. בסופו של דבר, כפי שצוין, הוחלט בהתאחדות הספרדית למנות את היירו.