סופו של עידן: זידאן התפטר מריאל מדריד

אחרי 3 זכיות בליגת האלופות, הודיע המאמן על עזיבת הבלאנקוס. זידאן: "זמן לשינוי". נשיא המועדון: "החלטה לא צפויה, אין לי ספק שיחזור". ונגר וגוטי מועמדים להחליפו

זינדין זידאן
זינדין זידאן | צילום: רויטרס

תם עידן בריאל מדריד. מאמן הקבוצה זינדין זידאן הודיע היום (חמישי) במסיבת עיתונאים על עזיבת המועדון. זידאן, בן 45, מונה למאמן קבוצת המילואים של הבלאנקוס ביוני 2014 ולאחר פיטוריו של רפא בניטס בינואר 2016, מונה למאמנה של הקבוצה הבכירה.

"זו הייתה החלטה לא צפויה, אבל כשזידאן לוקח החלטה, אני יודע שזה סופי", אמר במסיבת העיתונאים פלורנטינו פרס, "זידאן יודע שזה הבית שלו. אני מודה לו על כל מה שהוא עשה ואני בטוח שהוא יחזור לפה בעתיד".

זידאן עצמו אמר כי "הגיע הזמן לשינוי ולמשהו אחר. אני יודע שזה רגע מוזר עבור כל מי שמעורב במועדון, אבל אני חושב שזו ההחלטה הנכונה. הקבוצה צריכה להמשיך להשיג ניצחונות ושינוי במערכת יבטיח את זה. הזכיה בתואר האליפות בעונה שעברה היא הזיכרון הטוב ביותר שיש לי בתור מאמן ריאל".

עזיבת המאמן הגיעה לאחר שלוש זכיות רצופות בליגת האלופות ואליפות אחת. סך הכל הוא זכה בתשע תארים, מה שהופך אותו למאמן המעוטר ביותר של המועדון אחרי מיגל מוניוז, שזכה ב-15 תארים.

זינאדין זידאן מודיע על התפטרותו במסיבת העיתונאים ( רויטרס)
זינאדין זידאן מודיע על התפטרותו במסיבת העיתונאים ( רויטרס) | צילום: רויטרס

הצרפתי, היחידי בהיסטוריה שזכה שלוש פעמים בליגת האלופות בשלוש העונות הראשונות שלו במועדון, מונה כפי שצוין למאמן הבלאנקוס לאחר פיטוריו של רפא בניטס והחזיק ב-69.8% הצלחה. הוא ניהל 149 משחקים של הקבוצה הספרדית, מתוכם ניצח ב-104 משחקים, סיים ב-29 בתיקו והפסיד ב-16.

 

הנסיבות שהובילו לעזיבת זידאן אינן ברורות במאת האחוזים, אבל רמיזה לאפשרות שכזו התקבלה בפברואר האחרון כאשר אמר שבמקרה בו ירגיש שאין לו מה לתרום יותר לבלאנקוס, הוא יודיע על עזיבה. על פי דיווחים בספרד, הנסיבות שעשויות היו להוביל להחלטה המפתיעה הן בעיות בתוך המועדון, בהן סוגיית עתידו של גארת' בייל. סיבה אפשרית נוספת שהועלתה היא הקושי בלהחזיק תפקיד, שכולל בין השאר מתח ודרישות גבוהות, במשך זמן ארוך יחסית.

כעת ינסו במועדון למלא את החלל הרב שהשאיר זידאן מאחוריו והספקולציות בנוגע לזהות מחליפו החלו. על פי דיווחים, מנג'ר ארסנל לשעבר, ארסן ונגר, כדורגלן ריאל מדריד לשעבר גוטי ומנג'ר ומנג'ר טוטנהאם מאוריסיו פוצ'טינו מועמדים לרשת התפקיד.