דקירה בפריז: הרוגה ו-2 פצועים אנוש, דאע"ש קיבל אחריות לאירוע

חמישה נפגעו במתקפה ברובע השני של העיר, שניים מהם נפצעו קל. גורם משטרתי: "אופן הפעולה מצביע על מניעים טרוריסטיים". התוקף - גבר בן כ-20 ממוצא צ'צ'ני

מגדל אייפל בפריז, מאובטח ע"י חייל צרפתי
מגדל אייפל בפריז, מאובטח ע"י חייל צרפתי | צילום: רויטרס

לפחות אישה אחת נהרגה אמש (שבת) באירוע דקירה ברובע השני של פריז. על פי המשטרה המקומית, ארבעה בני אדם נוספים נפצעו, בהם שני פצועים אנוש ושני פצועים קל. הדוקר נורה למוות על ידי כוחות משטרה בזירה. הרקע למקרה טרם התברר אולם סוכנות הידיעות של דאע"ש טוענת כי החשוד בדקירה הוא אחד מחיילי הארגון. גורם במשטרת צרפת מסר לעיתון "לה פיגארו" כי "אופן הפעולה מצביע על מניעים טרוריסטיים". התוקף הוא גבר כבן 20 ממוצא צ'צ'ני.

על פי חלק מהדיווחים בכלי התקשורת, התוקף צעק "אללה אכבר" במהלך האירוע. עדי ראייה סיפרו כי הדוקר ניסה לרוץ לעבר השוטרים ולדקור אותם וכי הייתה הרבה פאניקה בזירת ההתרחשות.

נשיא צרפת עמנואל מקרון צייץ בחשבון הטוויטר שלו לאחר האירוע: "מחשבותי עם הקורבנות והפצועים במתקפת הסכינים שבוצעה הלילה בפריז ועם קרוביהם. אני מצדיע בשם כל תושבי צרפת לאומץ ליבם של השוטרים שנטרלו את המחבל".

ראשת עיריית פריז אן הידלגו התייחסה לאירוע ומסרה: "מחשבותיי עם משפחת הקורבן שאיבד את חייו, עם הפצועים וקרוביהם. אני רוצה להגיד לכל הפריזאים שאנחנו לצדם. אני מצדיעה לשוטרים על קור הרוח, האומץ והמקצוענות שלהם, שפעם נוספת אפשרו להציל חיים רבים".

חיילים מפטרלים במגדל אייפל בפריז ביום הבחירות לנשיאות צרפת
חיילים מפטרלים במגדל אייפל בפריז ביום הבחירות לנשיאות צרפת | צילום: רויטרס

שר הפנים של צרפת, ז'ראר קולומב, התייחס לאירוע בחשבון הטוויטר שלו. "אני מצדיע לקור הרוח ולעירנות של כוחות המשטרה שנטרלו את התוקף", כתב השר, "מחשבותיי עם הקורבנות של המעשה המזעזע הזה". במקביל, בכלי התקשורת במדינה דווח כי תוגברה האבטחה סביב זירת האירוע וחלק מהרחובות נחסמו לתנועה.

בסוף חודש מארס, ארבעה בני אדם נהרגו בפיגוע בעיר טארב, שבדרום צרפת. האירוע החל ככל הנראה בעיר קרקאסון, לא הרחק מטארב. המחבל, רדואן לקדים בן ה-26, רצח נהג ברכבו, ופצע באורח קשה נוסע נוסף. לאחר מכן המשיך לטארב, ירה לעבר קבוצת שוטרים ופגע באחד מהם בכתפו. משם המשיך לכיוון סופרמרקט והתבצר בו יחד עם בני ערובה.

שניים מבני הערובה נרצחו, ועוד שלושה נפצעו באירוע, כאשר בשלב מסוים נשאר המחבל עם שוטר אחד בתוך המקום - עד שנורה למוות על ידי השוטרים. אותו שוטר, ארנו בלטראם, התנדב להיכנס לסופרמרקט במקומו של אחד האזרחים, שהוחזק ע"י המחבל. הוא נפצע אנושות במהלך הפשיטה על המקום ומת מפצעיו בבית החולים.