גרושתו של פולארד על הסיכוי שיגיע לארץ: לא ישנתי כל הלילה

בעקבות הפרסום בחדשות עשר, התייחסה אן פולארד לאפשרות שארה"ב תאשר למרגל לבוא לישראל. "זו תהיה סגירת מעגל כי לא יכולנו להיפגש בפרטיות יותר מ-30 שנים", אמרה

ג'ונתן פולארד בניו יורק לאחר שחרורו מהכלא | צילום: רויטרס

מאז שג'ונתן פולארד שוחרר מהכלא בנובמבר 2015, לא התאפשר לו להגיע לישראל בגלל המגבלות שחלות עליו. מצב זה עשוי להשתנות. שר המודיעין ישראל כץ קרא אתמול (ראשון) בוועידת ג'רוזלם פוסט לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ לאפשר לפולארד לעלות לישראל. לאחר מכן, אמר לחדשות עשר כי "אני מאמין שקיים סיכוי טוב" להגעת פולארד לטקס העברת השגרירות לירושלים וקבלת אישור אמריקני לעלייתו לישראל.

גרושתו של פולארד, אן, הביעה בשיחה עם חדשות עשר את תחושותיה בעקבות ההתפתחויות שעשויות להתרחש בנוגע לסוגיה. "לא ישנתי כל הלילה ואני מאוד מתרגשת", אומרת פולארד, "זו תהיה סגירה מעגל כי לא יכולנו להיפגש בפרטיות יותר מ-30 שנים. מדובר במשהו שהוא חשוב מאוד עבור שנינו. כל החיים שלי מבוססים סביב האירוע הזה ואני רוצה להתקדם הלאה ולהשיג סגירת מעגל ולפתוח דף חדש".

בהמשך דבריה הביעה אופטימיות לגבי האפשרות שבעלה לשעבר יקבל את האישור המיוחל. "יכול להיות שאני טועה, אבל יש לי תחושה טובה ואני מאמינה שהוא ישוחרר", אומרת, "זו לא הפעם הראשונה שמדברים על אפשרות כזו, אבל בניגוד לעבר, אני הפעם מרגישה שהדיבורים הם רציניים. טראמפ שונה מקלינטון ואובמה, הוא אדם מאוד עצמאי והוא מנסה לדעתי להוביל לצדק. גם לעובדה שהוא אוהב את ישראל יש משמעות".

לטענתה של פולארד, היא ובעלה קיבלו יחס לא הוגן מהרשויות. "אני מכירה היטב את החוק בארה"ב ולא קיבלנו את כל הזכויות שמגיעות לנו, 30 שנים בכלא זה עונש שמקבלים רוצחים סדרתיים", אומרת, "ישראל עשתה הרבה טעויות, אסור היה לשגרירות להעביר אותו לידי ה-FBI. כל ראש ממשלה בישראל היה צריך לעשות יותר. כולם נתנו לא להירקב והצדדים שכחו שבסופו של דבר ארה"ב וישראל הם בני ברית. נתניהו לפחות מנסה כעת לשחרר אותו".

לסיום סיפרה כי מקווה שההתפתחויות האחרונות יובילו לכך שהיא תקבל חנינה. "30 שנים אני מבקשת חנינה ועדיין לא קיבלתי. מדובר בסיטואציה לא הוגנת. אני רוצה שיכירו בי כסוכנת כמו שהכירו בו. אני האישה היחידה שאני מכירה שקיבלה את היחס הזה".