דיווח: יורש העצר הסעודי הסכים ל"עסקת המאה" בפגישה עם ישראלים

אתר החדשות "אל-ערבי אלג'דיד" מדווח כי מוחמד בן סלמאן סיכם במהלך מפגש עם בכירים את אופן ההסדר של תוכנית השלום של טראמפ, ומפעיל לחצים על אבו מאזן לקבל אותה

יורש העצר הסעודי מחמד בן סלמאן
יורש העצר הסעודי מחמד בן סלמאן | צילום: רויטרס

יורש העצר הסעודי וישראל: אתר החדשות "אל-ערבי אלג'דיד" דיווח היום (רביעי) כי יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, הסכים במהלך פגישות ישירות עם בכירים ישראלים רמי דרג על אופן ההסדר של "עסקת המאה" - תוכנית השלום של הנשיא האמריקני טראמפ - והוסיפו כי הוצאתה לפועל של העסקה תיארך שנים רבות ויכולה להימשך מספר עשורים, ולא שנה או שנתיים. אתר החדשות הביא את הדברים מפי מקורות דיפלומטים במצרים.

ההנהגה הסעודית לוחצת לפי הדיווחים, על יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן, להסכים ל"עסקת המאה" של ארה"ב וישראל אך הוא דבק בסירובו אליה. עוד עולה מהדיווח כי בכירי חמאס, אשר ביקרו לאחרונה במצרים, נחשפו ללחצים כבדים מצד מצרים כדי להסכים לטיוטה הישראלית-אמריקנית המוצעת להסדר השלום. לפי המקורות הדיפלומטים, בכירי ארגון הטרור דבקו בסירובם לחילופי שטחים או קבלת שטחים חלופיים ממדינות אחרות.

יורש העצר הסעודי והנשיא המצרי בפגישתם בקהיר (רויטרס)
יורש העצר הסעודי והנשיא המצרי בפגישתם בקהיר (רויטרס) | צילום: רויטרס

בתוך כך, הנשיא המצרי א-סיסי ויורש העצר הסעודי, בן סלמאן, נפגשו מוקדם יותר השבוע בקהיר. הנשיא המצרי אמר במהלך פגישתם כי מדינתו לא תרשה לפגוע בביטחון מדינות המפרץ ותתנגד באופן מעשי לכל מי שיאיים על המפרץ. עוד דווח כי א-סיסי ויורש העצר הסעודי הסכימו להמשיך את המאמצים להגיע לפשרות מדיניות עבור משברי האזור וכי מצרים מעוניינת להעמיק את שיתוף הפעולה עם סעודיה בכל התחומים.

ברשת אל-ג'זירה מדווחים כי בן סלמאן מסר לכלי התקשורת במצרים במהלך ביקורו כי המלחמה של סעודיה בתימן קרובה לסיום משום שהושגו מטרותיה. לטענתו, אין כרגע בתימן אויבים של סעודיה למעט שרידים של המיליציה החות'ית.