דיווח בקנדה: נבדק החשד שאזרחים העלימו מס ע"י פתיחת חשבונות בבנק הפועלים

הרשויות במדינה הצפון אמריקנית בודקות אם אזרחיה העלימו מס באמצעות הבנק הישראלי. החקירה נפתחה לאחרונה ועל פי החשד החשבונות של אותם אזרחים שנחקרים כעת, ושזהותם לא פורסמה, נפתחו בסניפי הבנק בישראל ובחו"ל

סניף בנק הפועלים
סניף בנק הפועלים | צילום: רויטרס

על פי דיווחים היום (שלישי) בקנדה, הרשויות חוקרות חשד כי אזרחי המדינה העלימו מס באמצעות חשבונות שפתחו בבנק הפועלים.

החקירה נפתחה לאחרונה, ועל פי החשד החשבונות של אותם אזרחים שנחקרים כעת, ושזהותם לא פורסמה, נפתחו בסניפי הבנק בישראל ובחו"ל. עוד פורסם כי לבנק הפועלים יש חשבונות בקנדה, במטרה לנהל עסקאות בדולר קנדי ​​בשם הלקוחות שלה, וכי הוא מזוהה עם חברות שירותים פיננסיים נוספות בשוויץ, לוקסמבורג, ארה"ב ואיי קיימן.

>> כתבות נוספות בחדשות עשר:

יועצו של נשיא לבנון: "קיימת יוזמה מצרית וצרפתית לפתרון משבר אל-חרירי"

המשטרה חוקרת עסקה של חברה לייצור מל"טים עם "לקוח מהותי"

תיעוד: מאבטחי ביה"ח בנהריה מותקפים ע"י ארבעה צעירים שסירבו לשלם על חניה

מהדיווח עולה כי רשות המסים הקנדית ביקשה לקבל מידע משלושה בנקים במדינה על עסקאות של לקוחות הקשורים לבנק הפועלים, כחלק ממבצע אכיפה פדרלי נגד העלמת מסים. על פי רישומי בית משפט שנחשפו, הרשות מעוניינת לצפות ברשומות חשבון הקשורות לבנק הישראלי, על מנת לקבוע אם הקנדים הסתירו הכנסות או נכסים.

בתצהיר של עובדת הרשות, סטפני הנדרסון, היא אמרה כי הסוכנות יודעת על משלמי מסים קנדיים שהשתמשו בעבר בבנק הפועלים "כדי להסתיר הכנסות ונכסים". במקרה מסוים, סיפרה הנדרסון, הסוכנות מצאה אזרח קנדי שהיה בבעלותו חשבון בבנק הפועלים במשך עשור, ועל פי החשד "הסתיר הכנסות של כ-11 מיליון דולר".

מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "הבנק לא קיבל שום פניה בנושא מהרשויות בקנדה והנושא אינו מוכר לנו".