הישראלים שמתכוננים לסופה בפלורידה: "הרחובות ריקים, כולם בבתים"

הוריקן "אירמה" עושה את דרכו לחופי פלורידה, וישראלים שנמצאים במדינה מרגישים את ההכנות לקראתו. הים כבר גועש, תושבים עוזבים בהמוניהם ונמלי התעופה נסגרים. "מורגש כאן הרבה מתח, אנשים מנסים לברוח צפונה", מספר אהוד

הוריקן אירמה בחופי מיאמי ביץ', פלורידה | צילום: קובי עובד

אהוד שכטר מדווח מנמל התעופה הבינלאומי באורלנדו

סופת ההוריקן "אירמה" פגעה קשות באיים הקריביים ומתקרבת לחופיה של פלורידה. בעוד דרגת הכוננות הרשמית הורדה היום (שבת) מקטגוריה 4 לקטגוריה 3, ישראלים שמתגוררים בה מרגישים את ההכנות של הרשויות והתושבים לקראתה - ואת עוצמת איתני הטבע.

"יש גלים בערך בגובה 3-4 מטרים, מתחילים להרגיש את ההתקרבות של ההוריקן אלינו", סיפר קובי עובד, שמתגורר במיאמי ביץ', בריאיון לחדשות 10. "האוקיאנוס 'מתקרב' אלינו, יש כאן נסיגות של 10-15 מטר".

>> כתבות נוספות נושא:

פלורידה בכוננות לקראת ההוריקן "אירמה": "שום מקום לא יהיה בטוח"

הסופה "אירמה" - טראמפ: "נצא חזקים יותר", מניין ההרוגים עלה ל-19

הוריקן "אירמה": תושבי פלורידה מתפנים ומתכוננים

"הרחובות ריקים, כולם נמצאים בבתים", מעיד עובד. "אני נשארתי ולא עליתי צפונה. כמו לכם יש ממ"ד - גם לי יש ממ"ד במאימי ביץ', אני מרגיש בסדר. הפגיעה אצלנו תהיה בסביבות השעה 24:00". לפי הערכות מוקדמות יותר, שיאה של הסופה במדינה אמור להגיע מחר.

"אני גר על הים, במרחק של 30 מטרים מהאוקיאנוס האטלנטי. הסיבה שלא התפנינו כי עוד יש לנו לבנים שמגנות. אני מרגיש בטוח, התקרה שלנו עשויה מבטון. אנחנו נמצאים 20 מטר מעל הקרקע - כך שהגלים לא יגיעו אלינו".

בווידאו: קובי עובד עם דיווח מביתו לחדשות 10

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_news090917kobiflorida_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_6emfxlre' duration='38'']

"ככל שהסופה מתקרבת והרוחות מתחזקות - יש סכנה לטיסות"

גם אהוד שכטר, תושב פלורידה, חווה את השפעות הסופה על שגרת החיים באזור. הוא הגיע לנמל התעופה הבינלאומי MCO באורלנדו, ושם המתין במשך שעות לטיסה לוושינגטון.

"אני כאן מ-6:00 בבוקר, הטיסה שלי התעכבה כבר בשעה ועכשיו 11:00". אמר שכטר לחדשות 10. "השדה אמור להיסגר לקראת 17:00. הוא כבר מתחיל להתרוקן, אנשים מתחילים להילחץ, להיות במתח".

"ככל שהסופה מתקרבת ליבשה בפלורידה והרוחות מתחזקות - יש יותר סכנה לטיסות", מסביר שכטר. "מורגש כאן הרבה מתח, אנשים מנסים לברוח צפונה. כמה שיותר צפונה - יותר טוב. הכבישים פקוקים, אין ממש דרך לצאת מהמדינה. השמיים מתחילים להיות אפורים ונקווה לטוב", הוא מסיים במסר אופטימי מעט.

אהוד שכטר מדווח מנמל התעופה הבינלאומי באורלנדו, לפני שאירמה מגיעה לאזור
אהוד שכטר מדווח מנמל התעופה הבינלאומי באורלנדו, לפני שאירמה מגיעה לאזור | צילום: אהוד שכטר

"יש הרבה רוח", מספרות ענבר ומורן רייטר, שנמצאות היום בצפון מיאמי ביץ'. "בחרנו להישאר כאן, המון ישראלים כבר עזבו בימים האחרונים. בחרנו להישאר למרות הכל, אנחנו אמורות להיות מוגנות כאן. יש בטריות, מתכוננים לזה שלא יהיה חשמל".

הסופה אירמה גבתה עד כה 24 הרוגים לפחות, כולם באיים הקריביים. המרכז הלאומי להוריקנים בארצות הברית הודיע כי הרוחות עומדות בשלב זה על מהירות של 215 קמ"ש. אירמה צפויה להתחזק שוב כאשר תתקרב לפלורידה, מחר בבוקר או כבר במהלך הלילה.

בווידאו: ענבר ומורן רייטר בדיווח ממיאמי ביץ' לחדשות 10

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_090917maimi_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_zw9hr5z0' duration='64'']

ההתקדמות הזו מקטינה את חלון הזמן לפינוי התושבים מהאזור. מושל פלורידה, ריק סקוט, הפציר בתושבים שעדיין לא התפנו לעשות זאת. במסיבת עיתונאים שכינס, הוא הבהיר שהסופה כבר מורגשת במדינה ו-25 אלף מתושביה מנותקים מחשמל. אתמול בשעות הלילה הודיעו הרשויות בארה"ב כי 5.6 מיליון תושבי פלורידה ו-540 אלף תושבים בחופי ג'ורג'יה נדרשו להתפנות לפני בוא הסכנה.

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_irmawater090917_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_cciqnyn7' duration='54'']