בתים שנחרבו וסירות על הכביש: שובל האסון של הוריקן "אירמה"

משרד ההגנה ההולנדי פרסם תיעוד של האי סנט מארטן, שנהרס כמעט כליל. "95% מצפון האי נחרב לחלוטין", אמר גורם רשמי במדינה. מניין ההרוגים בסופה עלה ל-12, בהם פעוט בן שנתיים, שמשפחתו ניסתה להצילו. ארבעה ישראלים מוגדרים מנותקי קשר

הריסות באי סן מארטן בעקבות ההוריקן "אירמה"
הריסות באי סן מארטן בעקבות ההוריקן "אירמה" | צילום: AFP

תיעוד חושף את מימדי ההרס של הוריקן "אירמה". משרד ההגנה ההולנדי פרסם היום (חמישי) תיעוד שמראה את החורבן שהשאיר אחריו ההוריקן בדרום האי סנט מארטן, שנהרס כמעט כליל.

גם החלק הצפוני של האי, ששייך לצרפת, נהרס משמעותית. "95% מצפון האי נחרב לחלוטין", אמר גורם רשמי במדינה, בראיון לתחנת רדיו מקומית.

>> לכתבות נוספות בנושא

"כולם נסים על נפשותיהם": הישראלים שנמלטים מהוריקן "אירמה"

לקראת הוריקן אירמה: בפלורידה נערכים ומפנים תושבים מבתיהם

מסלול ההרס של "אירמה": אי שלם נחרב, מיאמי נערכת לפינוי

בתוך כך, מניין ההרוגים בסופה עלה ל-12, בהם פעוט בן שנתיים, שמשפחתו ניסתה להצילו. ממשרד החוץ נמסר כי "ארבעה ישראלים בסנט מארטן מוגדרים כמנותקי קשר, זאת מאחר וקווי התקשורת באי נפלו ועל כן לא ניתן ליצור איתם קשר. אנחנו ממשיכים לטפל בנושא".

הריסות באי סן מארטן בעקבות ההוריקן
הריסות באי סן מארטן בעקבות ההוריקן "אירמה" | צילום: AFP

מוקדם יותר דווח כי 90% מהאי ברבודה, שבו חיים 1,800 תושבים, נהרס בעקבות אחת הסופות החזקות ביותר שנרשמו אי פעם באוקינוס האטלנטי. גם האי אנטיגואה ופורטו ריקו נפגעו מהסופה כאשר בפורטו ריקו 965 אלף אנשים איבדו את החיבור לחשמל, ו-50 אלף איש נותרו ללא חיבור למים. 14 בתי חולים נותרו אף הם ללא חיבור לחשמל. אחרי פורטו ריקו תגיע "אירמה" ככל הנראה לקובה.

בנוסף, הסוכנות לענייני אסונות בקריביים דיווחה כי 90% מהכבישים באנגווילה חסומים בעקבות הסופה. לינדה סנטיאגו, כתבת CNN בפורטו ריקו, דיווחה מהאי וסיפרה כי "המושל מגדיר את הסופה כ'בעלת פוטנציאל הרסני' ואומר שעוצמתה מעולם לא נחוותה בהיסטוריה המתועדת של האי".

לדבריה, "אחת השיחות שגרמו לי להבין את מצב העניינים, הייתה שיחה עם מוכרת בחנות. כששאלתי אותה לגבי המוצרים שקונים לקראת ההוריקן היא תיקנה אותי במהירות ואמרה - 'זה לא הוריקן, זו מפלצת'".

ממשלת הולנד קיימה דיון חירום במהלכו דנה בנזקי הסופה. "הנזק הוא עצום", אמר שר הפנים ההולנדי רונלד פלסטרק לתחנת הרדיו ההולנדית NOS. בתוך כך, נשיא צרפת פרנסואה עמנואל מקרון צפוי להגיע לאיים שנפגעו מההוריקן ברגע שמזג האוויר יאפשר זאת.

"הנשיא מקרון יגיע לטריטוריות הצרפתיות במהרה", נמסר ממשרדו של הנשיא הצרפתי. באו"ם התייחסו גם הם לנושא ומסרו כי נזקיו הוריקן "אירמה" עלולים להשפיע על חייהם של 37 מיליון בני אדם.

הריסות באי סן מארטן בעקבות ההוריקן
הריסות באי סן מארטן בעקבות ההוריקן "אירמה" | צילום: AFP
הוריקן אירמה מכה בפורטו ריקו
הוריקן אירמה מכה בפורטו ריקו | צילום: רויטרס