"כולם נסים על נפשותיהם": הישראלים שנמלטים מהוריקן אירמה

הוריקן אירמה מתקרב לקאריביים ומאיים להיות העוצמתי אי פעם באזור. מעיין ברגר, ישראלית שהגיעה לחופשה ברפובליקה הדומיניקנית, מספרת לחדשות 10 כי קיבלה הוראה לעזוב מיידית את האזור: "אמרו לנו שכל מי שיכול לעוף מהמלון שיעשה זאת בהקדם". במיאמי עדיין מחכים לראות אם הסופה תגיע למקום: "הרוב עדיין רגועים אבל אנחנו מתכוננים לכל תרחיש"

מלון שנמצא באיים הקריביים ומתמגן לקראת הגעת ההוריקן "אירמה"
מלון שנמצא באיים הקריביים ומתמגן לקראת הגעת ההוריקן "אירמה" | צילום: מעיין סוהו ברגר

בעוד בארה"ב עדיין מתאוששים מהוריקן הארווי, מידפקת סופה חדשה על פתחם. הוריקן "אירמה", שמוגדרת ברמה 5, ונחשבת לעוצמתית ביותר שאי פעם נרשמה באוקיינוס האטלנטי מגיעה לחופי הקאריביים ופגעה היום (רביעי) לראשונה ביבשה.

מעיין ברגר, תושבת ראשון לציון בת 25, השוהה בחופשה עם בן זוגה בקאריביים במלון "צ'יק פונטנה" בעיר פונטה קנה שברפובליקה הדומיניקנית, קיבלה הוראה מכיתת הכוננות לעזוב את המלון במהרה ולטוס הרחק מהאי. "אמרו לנו שכל מי שיכול לעוף מהמלון שיעשה זאת בהקדם. הרוב עוזבים מלבד כאלה שביטלו להם טיסות", היא מספרת.

לכתבות נוספות בנושא:

הוריקן "אירמה" פגע לראשונה באי מיושב: "סופה מפלצתית"

הוריקן "אירמה": פורטו ריקו ופלורידה מתכוננות לסערה

מלון שנמצא באיים הקריביים ומתמגן לקראת הגעת ההוריקן
מלון שנמצא באיים הקריביים ומתמגן לקראת הגעת ההוריקן "אירמה" | צילום: מעיין סוהו ברגר

מעיין מספרת כי רוב עובדי המלון כבר עזבו והשאירו צוות מצומצם בלבד וכי צוות מיוחד הוריד זכוכיות, הדביק סלוטייפ על החלונות במקום וקיפל כל ציוד שיכול לעוף. "כולם נסים על נפשותיהם. אני יוצאת לשדה תעופה ומניחה שיהיה שם כאוס כי אנשים מנסים לעלות על כל טיסה אפשרית. זה אטרף. אנשים לחוצים ולא יודעים מה לעשות", אומרת ברגר.

מי שבינתיים קצת יותר רגועים הם היהודים במיאמי, אשר מחר ידעו אם הסופה תגיע גם אליהם. "אנחנו מחכים לדעת אם הסופה תגיע", אומר המנהל הפיננסי של בית חב"ד במיאמי ביץ' חגי מפעי. "באופן כללי השמיים עדיין בהירים אז אנשים לא ממש מתרגשים".

לצד זאת הוא מספר כי שקי חול ניצבים בכניסה לחנויות, בתי הספר באזור נסגרו וכך גם תחנות הדלק בהם אזל המלאי ובסופרמרקטים בהם אזלו כל מוצרי היסוד. "יש אנשים שמתכוננים ומזמינים מקומות באורלנדו ובמקומות הצפוניים ביותר של פלורידה. הרוב עדיין רגועים אבל אנחנו מתכוננים לכל תרחיש", אומר מפעי.

מלון שנמצא באיים הקריביים ומתמגן לקראת הגעת ההוריקן
מלון שנמצא באיים הקריביים ומתמגן לקראת הגעת ההוריקן "אירמה" | צילום: מעיין סוהו ברגר
מעיין ברגר ובן זוגה באיים הקריביים
מעיין ברגר ובן זוגה באיים הקריביים | צילום: מעיין סוהו ברגר