פולארד בעוד ניסיון לערער על תנאי שחרורו: הסירו ממני את האזיק האלקטרוני

שנה וחצי אחרי ששוחרר מהכלא האמריקני, המרגל היהודי ערער שוב על תנאי השחרור שלו, לאחר שכשל מול בית המשפט הפדראלי. בהופעה נדירה בבית המשפט בניו יורק הוא דרש: שחררו אותי מהאזיק האלקטרוני והפסיקו לעקוב אחרי המחשב והמיקום שלי

ג'ונתן פולארד בניו יורק לאחר שחרורו מהכלא | צילום: רויטרס

המרגל היהודי, ג'ונתן פולארד, ערער היום (חמישי) פעם נוספת על תנאי שחרורו בהופעה נדירה בבית המשפט בניו יורק, מול הרכב של שלושה שופטים. בשני ערעוריו הקודמים ביהמ"ש הפדראלי בארה"ב סירב לקבל את בקשותיו.

בערעור ביקש פולארד שיסירו את האזיק האלקטרוני שהוא נושא על ידו מיום שחרורו. הבעיה לדבריו היא שהצורך להטעין את האזיק כל יום במשך כמה שעות גורמת לו לחלל שבת. בנוסף הוא דרש שייפסק המעקב אחרי מיקומו ומחשבו האישי.

כתבות נוספות בנושא:

המודיעין האמריקני: "המידע שפולארד השיג 'סודי ביותר' ועשוי לגרום לנזק"

הרחקה משגרירויות ונמלי תעופה: פרטים חדשים בנוגע לתנאי שחרורו של פולארד

עורך דינו של פולארד: "הוא לא יוכל לעבוד עד שיוסרו המגבלות"

עורך דינו חשף בבית המשפט בפעם הראשונה תמונה שהעביר מרשו לישראל, שבה רואים את הכור העיראקי ב-1981, לפני שישראל הפציצה אותו. לדבריו, זה סוג המידע שפולארד העביר בזמנו והוא כבר לא רלוונטי כיום. לכן הוא מבקש לשוב ולשקול את תנאי שחרורו.

האזיק האלקטרוני שעונד פולארד
האזיק האלקטרוני שעונד פולארד | צילום: ללא קרדיט

כזכור, ג'ונתן פולארד שוחרר מהכלא ב-20 בנובמבר 2015. לאחר שחרורו בית המשפט הטיל עליו שורה של מגבלות מחמירות. בין היתר, כל בקשה ליציאה מחוץ לרדיוס של אזור מגוריו תחייב אישור של קצין המבחן, כאשר בקשות מהותיות יותר יחייבו מתן אישור מיוחד מוועדת השחרורים. כמו כן, ייאסר עליו לטוס לישראל ואף אסור יהיה לו לגלוש באינטרנט.