גורם מודיעיני: "ישראל תקפה מצבורי נשק של חיזבאללה ליד דמשק"

לדברי הגורם, חיל האוויר הפציץ מחסנים ליד נמה"ת בבירה הסורית, ובהם נשק איראני שמיועד למיליציות השיעיות. גם חיזבאללה האשים את ישראל, ומסר כי אין הרוגים באירוע

פיצוצים בנמל התעופה בדמשק שבסוריה
פיצוצים בנמל התעופה בדמשק שבסוריה | צילום: ללא קרדיט

חיל האוויר הישראלי תקף הבוקר (חמישי) ליד נמל תעופה בדמשק - כך דווח בכלי תקשורת סורים.

על פי דיווחים בתקשורת הסורית, בוצעו חמש תקיפות בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי בבירה הסורית דמשק. גורם מודיעיני אמר לרויטרס "ישראל תקפה מצבורי נשק של חיזבאללה ליד דמשק"

>> לכתבות נוספות בחדשות 10

התחזית: חם מהרגיל, בעיקר בפנים הארץ

המשבר בקוריאה: הסנאטורים עברו תדרוך דחוף - "ערוכים להגן על עצמנו"

מחקר חדש מגלה: הנזלת שלכם טובה לכם לבריאות

לפי דיווחים בערוץ ערוץ אל-מנאר של חיזבאללה, חיל האוויר הישראלי ככל הנראה עומד מאוחרי תקיפה של מכלי דלק ומחסנים ליד הבירה הסורית.

לטענת האופוזיציה הסורית, המטוסים הפציצו מחסני נשק ובסיס אווירי המשמש את המיליציה הנתמכת בידי איראן. עוד עולה מהדיווחים כי באזור התקיפה פרצה שריפה. נכון לעכשיו, לא ידוע על נפגעים. בתוך כך, גורם מודיעיני אמר ש"הותקפו מצבורי נשק של חיזבאללה בנמל התעופה שדרכו מספקת איראן ציוד לכוחות הלוחמים". טרם נודע על נפגעים.

פיצוצים בנמל התעופה בדמשק שבסוריה
פיצוצים בנמל התעופה בדמשק שבסוריה | צילום: ללא קרדיט

בצה"ל לא מתייחסים לדיווחים האחרונים מסוריה על תקיפת חיל האוויר. קצין בכיר בצה"ל סיפר לפני יומיים לעיתונאים כי בתקיפה האחרונה שבה נורה טיל נ"מ על מטוס F-15 ישראלי, הושמד משלוח של מאה רקטות סוריות לחיזבאללה.

ב-23 באפריל דווח בתקשורת הערבית כי ישראל תקפה מוצבים של הצבא הסורי באזור קוניטרה שבדרום המדינה. לפי הדיווחים בערוץ "אל-מיאדין" המקורב לחיזבאללה, לפחות שלושה בני אדם נהרגו בתקיפה הישראלית. כתבת של הערוץ ציטטה מקור סורי רשמי, שאמר ששלושה טילים ישראלים פגעו בבסיס בקוניטרה.

בחודש שעבר תקפה ישראל בסוריה משלוח נשק מתקדם לחיזבאללה, כשבמהלך התקיפה נורו טילים נגד מטוסים לעבר הכוח הישראלי - ואלה הפעילו אזעקה במועצה האזורית ערבות הירדן. בתגובה, טיל "חץ" שוגר ליירוט הטילים שנורו לעבר מטוסי חיל האוויר ופגע בהם בהצלחה.

 

תיעוד התקיפה הלילה כפי שפורסם בכלי התקשורת הסורית:

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_tkifadameseq270417_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_yfpatvwi' duration='']