ניסה לחטוף נשק מחיילת בנמל תעופה בפריז - ונורה למוות

מוסלמי נורה למוות לאחר שניסה לחטוף נשק מחיילת בטרמינל הדרומי של נמל התעופה אורלי שבאזור פריז. אותו אדם ירה בשוטר במהלך בדיקה שגרתית של מכוניות. הרקע כנראה טרור. משרד החוץ הישראלי: "הירי בוצע רחוק מהדלפקים שדרכם עולים לטיסות"

נמל התעופה אורלי אשר פונה בעקבות ירי באדם שניסה לגנוב את נשקו של חייל
נמל התעופה אורלי אשר פונה בעקבות ירי באדם שניסה לגנוב את נשקו של חייל | צילום: טוויטר: בגדד פוסט

אזרח צרפתי מוסלמי נהרג היום (שבת) לאחר שירה בשוטר בפריז וניסה לחטוף נשק מחיילת בנמל התעופה באורלי. שמו של התוקף, על פי "לה פריזייאן" הצרפתי, הוא זיעד ב'.

מדיווחים בתקשורת הצרפתית עולה כי אדם נורה למוות לאחר שניסה ככל הנראה לחטוף נשק מחייל בנמל התעופה אורלי שבאזור פריז. על פי הערכות ראשוניות הרקע לאירוע הוא כנראה טרור.

>> לכתבות נוספות בחדשות 10

שתי רקטות נורו מכיוון עזה, צה"ל תקף בתגובה עמדה של החמאס

דוח של משרד המשפטים האמריקני שולל את טענות טראמפ כי אובמה צותת לו

הגשם עדיין פה: מזג אויר סגרירי עד ליום שלישי

עוד עולה מהדיווחים כי האירוע התרחש בטרמינל הדרומי של נמל התעופה. הטרמינל פונה בתחילה בעקבות התקרית, אבל נכון לעת הזו הוא חזר לפעול כרגיל. בתוך כך, עצרה המשטרה המקומית את אביו ואחיו מי שנורה בעקבות התקרית.

ממשרד החוץ הישראלי נמסר כי "הארוע היה באזור מזנוני האוכל. המחבל חטף את הנשק ורץ לכוון המסעדות, בסמוך לסניף של מקדונלד, נורה ונהרג. הדלפקים שדרכם עולים לטיסות מרוחקים מאזור המסעדה".

צילום: לה פאריזיין

הרקע עדיין לא ברור והוא נבדק על ידי כוחות הביטחון. בתקרית נוספת, שוטר נורה ונפצע כשביצע בדיקה שגרתית של מכונית בצפון פריז, כך הודיע שר הפנים הצרפתי. לפי הרשויות בצרפת, האדם שירה בשוטר הוא אותו אדם שניסה לגנוב את הנשק בנמל התעופה.

לפני יומיים אדם אחד נפצע קל בהתפוצצות מעטפת נפץ במשרד הצרפתי של קרן המטבע העולמית שממוקם בפריז. המזכיר שפתח את המכתב נפצע מפניו מרסיס ושמיעתו נפגעה מרעש הפיצוץ, כך על פי מפקד המשטרה בעיר. צוות המשרד. מפקד המשטרה, מישל קדוט, הוסיף כי המשרד קיבל בימים האחרונים שיחות איומים, אך אלו לא בהכרח קשורים לאירוע.

שוטרים פרוסים בפריז לאחר הירי על בניין קרן המטבע הבינלאומית
שוטרים פרוסים בפריז לאחר הירי על בניין קרן המטבע הבינלאומית | צילום: רויטרס