הפרה של החלטת האו"ם: איראן ביצעה ניסוי בטיל בליסטי

לפי דיווח ברשת פוקס ניוז האמריקנית, ביצעה איראן את הניסוי באתר שנמצא מחוץ לסמנן, הממוקמת כ-225 קילומטרים מטהראן. בכירים אמריקנים: "הטיל שוגר למרחק של כ-965 קילומטרים לפני שהתפוצץ"

תמונות ממערכת הנ"מ האיראנית החדשה "באוור 373"
תמונות ממערכת הנ"מ האיראנית החדשה "באוור 373" | צילום: תסנים

איראן ביצעה ניסוי נוסף בטיל בליסטי והפרה החלטה של האומות המאוחדות, כך דיווחה היום (שני) רשת פוקס ניוז האמריקנית.

על פי הדיווח, שהתבסס על בכירים אמריקנים, הניסוי בטיל קרקע-קרקע, שאותו האיראנים מכנים חורמשאר, התרחש באתר שנמצא מחוץ לסמנן, הממוקמת כ-225 קילומטרים מטהראן.

>> לכתבות נוספות בחדשות 10

עודה: דוח קובע כי נפצעתי מירי השוטרים - ולא מהשלכת אבנים

אחרי חצי שנה בלבד: רן ברץ פורש מתפקידו כיועץ תקשורת של נתניהו

"אחד המפחידים בנינווה": המוציא להורג של דאע"ש חוסל בעיראק

במקור מדובר בטיל סובייטי שנועד לשיגור מצוללות של קוריאה הצפונית, שעשתה לו הסבה לטיל יבשתי עם טווח של 4,000 קילומטרים. הניסוי בטיל, שיכול לשאת ראש נפץ גרעיני, נכשל והוא התפוצץ בכניסה לאטמוספירה. בכירים אמריקנים טענו: "במהלך הניסוי שנכשל, הטיל שוגר למרחק של כ-965 קילומטרים לפני שהתפוצץ".

החלטה 2231 של האומות המאוחדות, שנכנסה לתוקף מספר ימים לאחר החתימה על הסכם הגרעין, אוסרת על איראן לבצע ניסויים מסוג זה למשך שמונה שנים החל מה-20 ביולי 2015. מדובר בניסוי השני שאיראן מבצעת מאז חודש יולי האחרון והיא טוענת מצידה כי לא מדובר בהפרה של הסכם הגרעין מכיוון שבניגוד למה שנטען, הטיל המדובר אינו יכול לשאת ראש נפץ גרעיני.

שיגור טיל מצוללת בקוריאה הצפונית
שיגור טיל מצוללת בקוריאה הצפונית | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה: "בסוף השבוע איראן שיגרה שוב טיל בליסטי. זו הפרה בוטה של החלטת מועצת הביטחון. בקרוב אפגש עם הנשיא טראמפ בוושינגטון ואני מתכוון לעלות בפניו את הצורך בחידוש הסנקציות נגד איראן, סנקציות נוספות נגד הטרור וגם טיפול בהסכם הגרעין הכושל. אני יודע שההסכם הזה מטריד לא רק את ישראל ולא רק את ארה"ב, אלא גם מדינות רבות באיזור ואנחנו נקדם את זה כי אסור שהתוקפנות של איראן תישאר ללא מענה".