ישראלים שנקלעו לאירוע הירי במינכן משחזרים: "העיר נראתה כמו במלחמה"

בין האזרחים המבועתים הרבים שנקלעו לזירת הרצח היו גם לא מעט ישראלים. "כל האנשים שהיו ברכבת עלו עם ידיים כלפי מעלה כדי שהשוטרים לא יעשו להם שום דבר. הכדורים ממש שרקו באוויר", סיפרה דפי, תושבת יהוד

שוטרים גרמנים מחוץ לתחנת הרכבת המרכזית במינכן בעקבות אירוע הירי בקניון "אולימפיה" בעיר
שוטרים גרמנים מחוץ לתחנת הרכבת המרכזית במינכן בעקבות אירוע הירי בקניון "אולימפיה" בעיר | צילום: רויטרס

לזירת הטרור במינכן, שם נהרגו אתמול (שישי) תשעה בני אדם, נקלעו גם עדי ראייה ישראלים. הם סיפרו בין השאר איך נראית בירת בוואריה, אחת הערים התוססות בעולם, כשהיא בעוצר מלא.

"זה מחזה שאני לא ראיתי בחיים במינכן, שהיא עיר שוקקת בדרך כלל", סיפרה דפי אסף-חונה, תושבת יהוד שהתבצרה בחנות נעליים סמוכה, "היא פשוט הייתה נראית כמו במלחמה".

 

לכתבות נוספות בנושא:

>> מרקל: "מתחייבת כי כוחות הביטחון ימנעו אירועים כאלו בעתיד בכל מחיר"

>> משטרת מינכן: "היורה היה בטיפול פסיכיאטרי, אין קשר לדאע״ש"

>> היורה ממינכן - גרמני-איראני בן 18, המניע עדיין לא ברור

 

דפי אסף-חונה, נקלעה לאירוע הירי במינכן
דפי אסף-חונה, נקלעה לאירוע הירי במינכן | צילום: חדשות 10

"כל האנשים שהיו ברכבת עלו עם ידיים כלפי מעלה"

חוסר הוודאות בדבר כמות וזהות היורים, היה מוחלט. המשטרה המשיכה לפרסם ברשתות החברתיות ידיעות סותרות, בין השאר כי יש עד שלושה יורים בתקרית. פרסומים אלו של המשטרה יצרו בהלה גדולה, בזמן שאיש לא ידע היכן הרוצח שבדיעבד התברר כי התאבד.

"הריצו אותנו במהירות שיא למעלה", תיארה דפי, "כל האנשים שהיו ברכבת עלו עם ידיים כלפי מעלה, כדי שהשוטרים לא יעשו להם שום דבר. הכדורים ממש שרקו באוויר, וזה היה ממש מפחיד".

עלי דיוויד סמבולי, שרצח תשעה בקניון במינכן
עלי דיוויד סמבולי, שרצח תשעה בקניון במינכן | צילום: חדשות 10

עוד סיפרה, כי עובדים בחנות נעליים מקומית הזמינו אותם להיכנס ולתפוס מחסה. מלבדה היו ישראלים נוספים שנקלעו לזירה, חלקם אף תיעדו את עצמם בשידור חי, והעלו לרשתות החברתיות.

המשטרה הגרמנית שללה היום את האפשרות כי מדובר בפיגוע, וקבעה כי עלי דיוויד סמבולי, הצעיר הגרמני-איראני בן ה-18, רצח את התשעה בשל מניעים אישיים-פסיכולוגיים, בין השאר בשל ספר שנמצא ברשותו, ואבחנתו כאובססיבי למסעות הרג.