עקב המתיחות לאחר נסיון ההפיכה בטורקיה: שוב ביטולי טיסות בנמל התעופה אטאטורק

בשעות הבוקר החלה טורקיה לחזור לשגרה גם בכל הקשור למרחב האווירי ולנמלי התעופה, אבל לאחר מכן הודיעו ברמקולים על הפסקת הטיסות - בין היתר מחשש שהמורדים עדיין ינסו לפגוע במטוסים אזרחיים. חלק מחברות התעופה הפסיקו טיסות עד להערכת מצב מחודשת בערב

מטוסים מקורקעים בנמל התעופה אטאטורק באיסטנבול לאחר נסיון ההפיכה שנכשל
מטוסים מקורקעים בנמל התעופה אטאטורק באיסטנבול לאחר נסיון ההפיכה שנכשל | צילום: טל ויינר

למרות שהבוקר חברת טורקיש איירליינס הודיעה על חזרה מסוימת לשגרה, על כך שלוח הטיסות ישוב בהדרגה למצב נורמלי - בשעה האחרונה שוב בוטלו טיסות רבות מנמל התעופה אטאטורק ואליו. הטורקים הודיעו הבוקר (שבת) כי רק בשעות הערב יתחילו מחדש הטיסות האזרחיות.

טורקיש איירליינס לא תוציא את הטיסה מישראל בשעות 14:00 ו-16:00, והטיסות מאיסטנבול לישראל, שיועדו לצאת בשעות 11:00 ו-13:00, בוטלו גם הן - וזאת למרות שישראלים רבים נמצאים בנמל התעופה אטאטורק.

בסך הכל בוטלו 6 טיסות מת"א לאיסטנבול ו-4 מאיסטנבול לת"א; הטיסה הבאה מתל אביב לאיסטנבול תמריא ב-21:45, בעוד הטיסות מאטאטורק תצאנה בשעות 18:00, 19:45, 20:20 ו-23:55.

הטיסות, אגב, מבוטלות לא רק לישראל, אלא גם לעולם כולו.

בחברת "טורקיש" טוענים שמדובר בביטולי טיסות כדי להקל על העומס העצום שקיים כרגע בנמל התעופה, רק שעם זאת, חברות תעופה זרות מבטלות גם הן טיסות. בחברות הללו מתקיימות הערכות מצב, ודיונים האם המרחב האווירי של איסטנבול בטוח.

במשרד החוץ הישראלי ביקשו מחברת טורקיש לזרז את הוצאת הטיסות לארץ, בין היתר כדי להחזיר את הישראלים התקועים מנמל התעופה המקומי.

אזרחים טורקים משתלטים על טנק בעת נסיון ההפיכה
אזרחים טורקים משתלטים על טנק בעת נסיון ההפיכה | צילום: רויטרס