תיעוד: שחזור המסלול של המחבל מהפיגוע בנמל התעופה שבאיסטנבול

שליח חדשות 10 מתאר את המסלול שעשה אחד המחבלים רגע לפני שהתפוצץ ב"אטאטורק" וגרם למותם של 41 בני אדם ופציעתם של 239. נמל התעופה חזר כמעט לסדרו, למעט מספר עיכובים בטיסות

המחבלים מהפיגוע בשדה התעופה בטורקיה
המחבלים מהפיגוע בשדה התעופה בטורקיה | צילום: ללא קרדיט

פרטים חדשים נחשפים אודות הפיגוע באיסטנבול, שבו נהרגו 41 בני אדם ונפצעו 239, 41 מתוכם נמצאים בטיפול נמרץ.

המחבל נכנס אתמול (שלישי) לנמל התעופה ורגע לפני הבדיקה הביטחונית פתח בירי. לאחר מכן הוא רץ לעבר היציאה מאולם הנכנסים והתפוצץ סמוך ליציאה.

נמל  התעופה "אטאטורק" חזר כמעט לסדרו, למעט מספר עיכובים בטיסות. מהדוברות נמסר: "אנו צופים שהוא יחזור לסדרו באופן מלא עד הערב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "ישראל מגנה בתקיפות את פיגוע הטרור אמש באיסטנבול. כל העמים המתורבתים חייבים להתייצב יחד כדי להילחם בנגע הטרור".

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה שוחח עם הנשיא הטורקי רג'פ ארדואן, הביע את תנחומיו על הפיגוע והדגיש את המחויבות שלו למלחמה בדאע"ש. בד בבד, ההנהגה הביטחוני האמריקנית כינסו דיון מסווג בסנאט שבו נתנו תדרוך על ארגון המדינה האסלאמית.

 

בתוך כך, פורסמו בתקשורת הטורקית תמונות חדשות של המחבלים, בהם נראה כי הם לבושים במעילים שחורים במטרה להחביא את המטענים שאותם פוצצו.

ראש הממשלה הטורקי, בינאלי יילדירים, אמר כי "כל הסימנים מראים שמאחורי הפיגוע עומד ארגון המדינה האסלאמית". גם מקורות מוסמכים אחרים, בהם מומחים אמריקנים, טענו כי דפוס הפעולה של המחבלים, מצביע על כך שדאע"ש עומד מאחורי הפיגוע.

עוד נטען, כי ישנה סבירות גבוהה שסוג כזה של התקפות בוצע על ידי הארגון, בתגובה לתבוסות האחרונות שהוא נוחל בעיראק ובסוריה, בהם ההפסד הצורב בפלוג'ה. "הם אמנם הפסידו קרקע, אך רוצים להראות שהם עדיין קיימים", אמר מומחה ל-CNN.

לכתבות נוספות בחדשות 10 >>

דוד, ישראלי בשדה התעופה באיסטנבול: "כולם ברחו כמו עדר ודרכו אחד על השני"

לאחר התחקיר בערוץ 10: משרד הבריאות לא חידש את הרישיון של "סלטי שמיר"

שוטר הורשע בביצוע מעשה מגונה במתנדבת בת 16: "הפגיעה הותירה בה צלקות עמוקות"