לפחות 41 הרוגים וכ-239 פצועים בפיגוע בנמל התעופה באיסטנבול

מתקפת טרור על נמל התעופה הבינלאומי "אטאטורק" בטורקיה: שלושה מחבלים פתחו באש ופוצצו את עצמם בטרמינל, לפני עמדות הבידוק הביטחוני. גורמים רשמיים: אינדיקציה שארגון דאע"ש מעורב בפיגוע. שדה התעופה התיירותי חוזר אט אט הבוקר לשגרה

יום אחרי הפיגוע בשדה התעופה באיסטנבול שבטורקיה בו נהרגו 36 בני אדם
יום אחרי הפיגוע בשדה התעופה באיסטנבול שבטורקיה בו נהרגו 36 בני אדם | צילום: רויטרס

הטרור שוב מכה בטורקיה וגובה עשרות נפגעים: לפחות שני פיצוצים משולבים בירי ורימונים נשמעו אתמול (שלישי) בשדה התעופה הבינלאומי "אטאטורק" שבאיסטנבול. מושל איסטנבול מסר כי הפיגוע בוצע על ידי שלושה מחבלים, שפתחו בירי במקום באמצעות רובי "קלאצ'ניקוב" ואחר כך פוצצו את עצמם.

על פי הדיווחים הרשמיים מטורקיה לפחות 41 בני אדם נהרגו ועוד כ-239 נפצעו. הנפגעים פונו לבתי החולים באזור, רובם לבית החולים "קיריקוי". כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום, ושדה התעופה נסגר להמראות ולנחיתות לאחר הפיגוע.

>> לכתבות נוספות

פרשנות של אלון בן דוד: ארדואן זקוק גם לישראל נגד דאע"ש

עד ראייה ישראלי: "כולם ברחו כמו עדר, דרכו אחד על השני"

 

גורם ישראלי מאנקרה אמר לחדשות 10, כי המחבלים פתחו באש וזרקו מספר רימונים במקום. עוד נמסר, כי האש נורתה בטרמינל, לפני שהמחבלים הגיעו לעמדות הבידוק הביטחוני.

שליח חדשות 10 לטורקיה מואב ורדי, שהיה במקום הפיגוע, סיפר: "זה נראה כמו בית שהרסו אותו. התקרה על הרצפה, הקירות מפוייחים ומפורקים".

דוד, ישראלי שהיה במקום הפיגוע, סיפר לחדשות 10 כי שמע קולות ירי ופיצוץ גדול. "כל האירוע קרה בדיוק כשנחתנו, הגענו לנקודת מעבר לקונקשן ואז היה רעש בום-בום-בום ואז פיצוץ. כולם ברחו כמו עדר, דרכו אחד על השני, הכל קרה מחוץ לשדה".

גורם ממשל רשמי בארצות הברית אמר כי "דפוס הפעולה תואם את דאע"ש". עד כה אף ארגון לא נטל עליו אחריות, אך נראה כי ארגון המדינה האסלאמית עומד מאחורי האירוע, גם לאור התראות קונקרטיות שהתקבלו.

תמונות מזירת הפיגוע
תמונות מזירת הפיגוע | צילום: ללא קרדיט

ממשרד החוץ הישראלי נמסר, כי לא היו נפגעים ישראלים באירוע, לאחר שנוצר קשר עם אחרון הישראלים שהוגדרו "מנותקי קשר". הקונסול הכללי שי כהן וסגניתו שירה בן ציון עומדים בקשר עם ראשי בתי החולים, בסיוע הקהילה היהודית.

שדה התעופה חזר לפעול הבוקר בכמות מצומצמת, לאחר שאתמול הוא נסגר לטיסות נכנסות ויוצאות. גם לישראל חודשות הטיסות מאיסטנבול, ומרשות שדות התעופה נמסר כי טיסה ראשונה צפויה לנחות בנמל התעופה בן גוריון כבר בשעה 14:00 אחרי הצהריים.

בשדה התעופה "אטאטורק" נמצאים כרגע כ-130 ישראלים, שממתינים לחידוש טיסותיהם לישראל. כ-70 מתוכם בטיסה שהגיעה מקופנהגן, כ-30 מקישיניב ועוד כ-40 מיעדים אחרים ברחבי העולם.