מטוס נוסעים של איג'יפט אייר התרסק ליד קרפטוס

על פי דיווחים, המטוס, מסוג איירבוס, נעלם ב-2:45 מעל המרחב האווירי של מצרים בזמן שהיה בדרכו מפריז לקהיר. על המטוס היו 59 נוסעים ו-10 אנשי צוות. מקורות תעופה מצריים אישרו כי התרסק כאשר ראש הממשלה המצרי לא שולל פעולת טרור

מטוס חברת "אג'יפטאייר" | צילום: רויטרס

מטוס נוסעים של חברת איג'יפט אייר, שהיה היום (חמישי) בדרכו מפריז לקהיר, נעלם לפנות בוקר ממסכי המכ"ם ומקורות תעופה מצריים טוענים שהתרסק.

על פי הדיווחים, המטוס התרסק ליד האי קרפטוס. ראש הממשלה המצרי, שריף אסמאעיל אומרכי, הוסיף כי "אין לשלול את האפשרות שמדובר בפעולת בפעולת טרור". מדיווחים עולה כי על המטוס, מסוג איירבוס, היו 59 נוסעים ו-10 אנשי צוות.

עוד דווח כי המטוס נעלם ב-2:45 לפנות בוקר כאשר הקשר עם המטוס נותק במרחב האווירי של מצרים. ברשת אלג'זירה טוענים כי בין נוסעי המטוס נמצאים אזרחים מצרים, אזרח סעודי, שני עיראקים, אזרח בריטי, אזרח בלגי, אזרח כוויתי ו-15 אזרחים צרפתים.

תושבים ביוון אמרו כי ראו כדור אש גדול בשמיים. חמ"ל מיוחד הוקם במצרים והוא בקשר עם הרשויות ביוון. כוחות חילוץ מצריים נמצאים באזור במטרה לנסות לאתר את המטוס.

מסלול המטוס המצרי שנעלם
מסלול המטוס המצרי שנעלם | צילום: ללא קרדיט

בד בבד, דווח על כך שמגדל הפיקוח ביוון היה בקשר עם הטייס כאשר הוא חלף במרחב האווירי של המדינה. עוד דווח כי צבא מצרים קיבל אותות מצוקה מן המטוס לפני שניתק עמו הקשר, אך דובר צבא מצרים הכחיש את הדיווח המדובר.

מקור הכיר בחברת התעופה המצרית אישר כי "טיסה של החברה, מספר 804, שיצאה אתמול מנמל התעופה שארל דה גול בפריז בשעה 23:05 דקות אתמול בערב ועליה 59 נוסעים ועוד 10 אנשי צוות נעלמה מהרדאר בשעה מוקדמת הבוקר".

 

לכתבות נוספות בחדשות 10 >>

מאחורי הקלעים: התיווך הזר בין נתניהו והרצוג, ושינוי הכיוון לליברמן

מאויבים לשותפים: מה הוביל לקרע הגדול בין ליברמן לנתניהו?

המקור: האמת מאחורי "ירושלים המאוחדת"

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, יצר קשר עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי ואמר לו כי נכון לעכשיו, כל הנסיבות האפשריות להתרסקות נלקחות בחשבון.