תיעוד: הקלטת שהועברה למשפחות הסטודנטים הישראלים שנחטפו בטורקיה

שני סטודנטים מהיישוב הבדואי רהט נחטפו על ידי גורמים לא מזוהים בטורקיה. החוטפים ביקשו מהמשפחות כי ישלמו כופר, "ולא - הם יועברו לדאע"ש". הערב שוחררו השניים ללא תשלום לאחר התערבות המשטרה המקומית, ונחשפה קלטת ששלחו החוטפים למשפחותיהם

מבט על רהט, העיר הבדווית הגדולה בישראל
מבט על רהט, העיר הבדווית הגדולה בישראל | צילום: David Shankbone, Wikipedia

הקלטת שהועברה למשפחות החוטפים:

 

הותר לפרסום: הערב (שבת) שוחררו שני סטודנטים מהיישוב הבדואי רהט, בני משפחת כתנאני, שנחטפו בטורקיה. משפחותיהם התבקשו לשלם תמורתם כופר, אבל בסופו של דבר לא הועבר תשלום כלשהו. הסיפור פורסם לראשונה ברשת ב'.

מהדיווח עולה, כי החוטפים איימו על המשפחות כי אם לא ישולם הכופר, הם ימכרו את הצעירים לארגון המדינה האסלאמית.

עוד עולה כי ככל הנראה הצעירים, הלומדים בארמניה, הגיעו לטורקיה ביום חמישי האחרון על מנת לרכוש זהב. הם כאמור שוחררו - ללא תשלום לאחר התערבות המשטרה המקומית - ונמצאים כעת בתחנת משטרה בעיר מרסין בדרום טורקיה.

בקלטת שהועברה למשפחותיהם של החטופים, נראה אחד מהם כשהוא אזוק למיטתו. "הגענו מגבולות ארמניה לגבולות סוריה", הוא תועד, "הגענו כדי לקחת זהב לאנשים בארמניה. אחמד ומאזן לקחו את הזהב וברחו".

מרזוק כתנאני, בן המשפחה, מסר בשם משפחות השניים: "הסיפור ידוע לנו כבר שלושה ימים. העניין בטיפול משרד החוץ ומשטרת ישראל. בשעות הערב של שבת נודע לנו ששניהם נמצאים בתחנת המשטרה בטורקיה בראים ושלמים".