פצועה מהפיגוע באיסטנבול: "אילולא היינו רצים קדימה לצלם... לא מאמינה שיצאתי מזה"

פנינה גרינפילד, שנפצעה בינוני ותמריא עם בעלה רן ואחותה ענת בקרוב לישראל, אמרה כי "תמיד הייתי אחרונה בטור ומי שנפגע היה בסוף. הקבוצה הכירה רק ביום חמישי, אבל תכננה את הטיול הבא. מתיחות גבוהה באזור בעקבות התרעה על שלושה מחבלים

הקבוצה הישראלית שטיילה באיסטנבול
הקבוצה הישראלית שטיילה באיסטנבול | צילום: ללא קרדיט

אחרי יום הדמים, במגן דוד אדום מתארגנים לקראת החזרתם של הפצועים לישראל. שלושה פצועים יוחזרו כנראה בטיסה מסחרית בעוד ששלושה פצועים נוספים מוחזרים בטיסה אחרת.

מטוס של מגן דוד אדום צפוי להחזיר בהמשך פצועים נוספים. הפצועים הקשה לא נמאים כרגע במצב שבו ניתן לעלות אותם על טיסה.

פנינה גרינפילד, שנפצעה בינוני ותמריא עם בעלה רן ואחותה ענת בקרוב לישראל, אמרה כי "שלושת הימים הראשונים היו מדהימים. לא ציפינו למה שקרה, זה היה נוראי. אם לא היינו רצים בשביל לצלם, אני לא יודעת מה היה קורה. תמיד הייתי אחרונה בטור ומי שנפגע היה בסוף. הכרנו את הקבוצה רק ביום חמישי, אבל היה בינינו חיבור וכבר תכננו את הטיול הבא".

זירת הפיגוע בלב איסטנבול
זירת הפיגוע בלב איסטנבול | צילום: רויטרס

מנכ"ל מגן דוד דוד אדום, אלי בין, שהגיע לאיסטנבול, אמר כי "עם היוודע דבר הפיגוע באיסטנבול, מד"א נערך באופן מיידי לשגר משלחת חילוץ של רופאים ופרמדיקים. תוכניות המגירה שיש לנו למקרים מסוג זה אפשרה לנו להתארגן במהירות ובתוך שעות ספורות המשלחת נחתה בטורקיה".

עוד הוסיף בין כי "במשלחת רופאים ופרמדיקים שלנו שיבצעו מיון ראשוני והערכת מצבם הרפואי של הפצועים הישראלים. כפי שהנחה אותנו ראש הממשלה, אנו נפעל מיידית להטסתם הביתה כמה שיותר מהר. אנחנו מתואמים באופן מלא עם משרד החוץ ועם הסהר האדום הטורקי. מד"א עושה הכל כדי להחזיר את כל הפצועים הישראלים הביתה במהירות האפשרית".

זירת הפיגוע בלב איסטנבול
זירת הפיגוע בלב איסטנבול | צילום: רויטרס

כוחות הביטחון הטורקיים נמצאים בכוננות גבוהה, במיוחד לאור העובדה שישנה התרעה על שלושה מחבלים, השייכים כנראה לאותו תא טרור שממנו הגיע המחבל שביצע את הפיגוע באיסטנבול.

מוקדם יותר הותר לפרסום ששמחה דמרי היא ההרוגה הישראלית בפיגוע באיסטנבול. בעלה, אבי, נפצע גם הוא בפיגוע ומצבו בינוני. דמרי, בת 60, תושבת העיר דימונה, הותירה אחריה שלושה בנים ובת ונכדים.