ממשלת טורקיה מאשרת כי שלושה ישראלים נמצאים בין ההרוגים

בממשלת טורקיה אישרו כי ישנם ישראלים בין ההרוגים בפיגוע באיסטנבול. גורמי מודיעין מעריכים כי האחראי לפיגוע הוא דאע"ש. שוטר טורקי: "תוכנן פיגוע גדול יותר, אבל המחבל חשש כנראה מהמשטרה"

זירת הפיגוע בלב איסטנבול
זירת הפיגוע בלב איסטנבול | צילום: רויטרס

במשרד החוץ בודקים דיווחים לפיהם שלושה ישראלים נהרגו בפיגוע באיסטנבול, שגרם היום (שבת) למותם של חמישה בני אדם ופציעתם של 36.

 

פעילה במפלגת השלטון בטורקיה לאחר הפיגוע: "הלוואי וכל הישראלים שם היו נהרגים"

בינתיים, הודיעה הממשלה הטורקית כי בין ההרוגים ישנם שלושה ישראלים. 11 ישראלים נפצעו בפיגוע, שישה במצב קשה, שניים בינוני ושישה נמצאים במצב קל. שישה ישראלים נוספים מוגדרים כמנותקי קשר.

מטוס של מגן דוד אדום ייצא לטורקיה ב-18:30 במטרה להחזיר לפחות חלק מהפצועים לישראל. גורמים בישראל במעריכים שהפגיעה בישראלים הייתה מקרית.

מחקירה ראשונית של האירוע מעריכים גורמי מודיעין טורקיים כי ארגון דאע"ש עומד מאחורי הפיצוץ. עוד נטען על ידי גורמי מודיעין כי הועברה התרעה לגבי הפיגוע מגרמניה לטורקיה. קיים חשד כי ישנו תכנון לבצע פיגועים נוספים בטורקיה בזמן הקרוב.

אחד השוטרים המעורבים בחקירה טען כי נמנע פיגוע קטלני יותר ואמר כי "המחבל התכוון ככל הנראה התכוון להתפוצץ במקום צפוף יותר, אבל הוא פחד מהמשטרה".

דוד כליפא, מדריך של קבוצת הישראלים שטיילו בלב אזור התיירות באיסטנבול, ואחד הפצועים בפיגוע כתב: "התפללו לשלום הקבוצה".  נעמה ואני פצועים קל ומטופלים. שאר חברי הקבוצה מפוזרים בארבעה בתי חולים. אנא התפללו איתנו לשלומם".

בעקבות הפיגוע, הורה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לתגבר בכוח אדם את הקונסוליה של ישראל באיסטנבול, והנחה להשיב לארץ את הפצועים במהירות האפשרית.