בלאט פוטר: ״מודה על ההזדמנות, גאה בכל מה שהשגנו״

אחרי עונה וחצי בתפקיד, העפלה לסדרת הגמר ו-30 ניצחונות ב-41 המשחקים הראשונים העונה, קליבלנד הדהימה כאשר פיטרה את המאמן דייויד בלאט. עוזרו טירון לו, שבעבר נטען כי חתר תחתיו ושמקורב לכוכב לברון ג'יימס, לקח את מקומו על הקווים וחתם על חוזה רב שנתי

דייויד בלאט במשחק 6 בסדרת הגמר
דייויד בלאט במשחק 6 בסדרת הגמר | צילום: רויטרס

נדירות הפעמים בהן קבוצה מנצחת מחליטה לפטר את המאמן באמצע העונה. אבל בקליבלנד קבאלירס, וב-NBA של היום, כנראה שאין דבר בלתי אפשרי. וכך, קליבלנד מודיעה הלילה (שישי) על פיטוריו של המאמן האמריקני-ישראלי דייויד בלאט - וממנה תחתיו את עוזרו, טירון לו.

"אני מודה על האפשרות שניתנה לי לאמן את הקבאלירס", הגיב בלאט כשעה לאחר מכן, בהודעה שפרסם, "אני מודה לבעלים דן גילברט ולמנג'ר דייויד גריפין על ההזדמנות, והיה לי הכבוד לעבוד עם חבורה נהדרת של שחקנים מלברון ג'יימס, קווין לאב, קיירי אירווינג ועד לכל יתר הסגל. אני רוצה גם להביע הערכה לצוות האימון שלי על המקצוענות, העבודה הקשה, הנאמנות והחברות. אני גאה בכל מה שהשגנו יחד ומאחל לקאבס את המיטב, בעונה זו ובעתיד".

הגיע לקבוצה צעירה, קיבל את לברון

בלאט, שהגיע לקאבס אחרי שזכה עם מכבי תל אביב ביורוליג, מונה למאמנה של קליבלנד הצנועה שזרקה את המאמן ביירון סקוט בקיץ 2014, וקיוותה לבנות תלכיד חדש סביב מספר צעירים מבטיחים. תוך שלושה שבועות הכל השתנה, כאשר לברון ג'יימס הודיע שהוא חוזר לכור מחצבתו, ובלאט, שקיווה אולי לכניסה רגועה יותר לליגה הטובה בעולם, קיבל אליו זרקור לפרצוף.

במקום קבוצה צעירה, הוא קיבל על הראש את הסופרסטאר הגדול ביותר בענף, אחד שמהווה הרבה יותר משחקן, ולמעשה מושך בחוטים מאחורי הקלעים, ומעביר מסרים בשפות גוף ודרך "מקורבים" וסוכנים למיניהם. כאשר הלילה הודיע עיתונאי המקורב ללברון כי השחקן "עודכן" על ההדחה, הגיבו הגולשים בסרקזם בולט.

למרות חילוקי דעות עם לברון, שלא ממש כיבד אותו מהרגע הראשון, השניים התחברו ובעזרת מספר טריידים באמצע העונה הובילו את קליבלנד לסדרת הגמר. למרות פציעות והרחקות, המאמן גיבש לקבוצה שלו זהות הגנתית וקשיחות מחודשת, בנה על שחקני משנה שזכו לפתע לתפקידים ראשיים, ורשם מאזן של 2:12 עד לסדרת הגמר.

הקבאלירס הובילו שם 1:2 על גולדן סטייט, כאשר קיירי אירווינג, הכוכב השני בחשיבותו, נפצע במשחק הראשון בברך ומסיים את העונה. הם הפסידו בשלושת המשחקים הבאים למי שתיזכר כאחת האלופות המרהיבות בתולדות הליגה, עם סטפן קארי שזכה בתואר לראשונה, ויצאו לפגרה עם אכזבה, אבל גם בטעם של עוד.

העונה הנוכחית לא הזכירה כמעט את מחול השדים שהתחולל בתחילת העונה שעברה. בחצי עונה היו לקאבס 30 ניצחונות, המאזן השלישי בטיבו בליגה. ההגנה וההתקפה שלהם היו בין חמש הטובות בליגה. פה ושם היו הפסדים מאכזבים, אבל המקום בפסגת המזרח לא היה בסכנה. הפסד אחד, השבוע לגולדן סטייט ב-34 הפרש, זיעזע את אמות הסיפים וגרם לביקורת גדולה מאוד על קליבלנד לאורכה ולרוחבה, כולל של לאב על לברון ג'יימס. רק שלאחר מכן הגיעו שני ניצחונות יפים כולל על הקליפרס אתמול, בעוד גולדן סטייט מנצחת ב-31 הפרש את שיקאגו, קבוצה בכירה נוספת מהמזרח.

כל זה, כאמור, לא משנה עכשיו. גם לא העובדה שבלאט מסיים את הקדנציה כמאמן עם אחוז ההצלחה הגבוה ביותר - 67.5, מאזן 40:83, בתולדות המועדון, או שמאז החלו ב-NBA להנהיג שיטה של אזורים, ב-1970, מעולם לא פוטר מאמן של קבוצה שהובילה את האיזור שלה.

על טירון לו אמרו שהוא מקורב ללברון, שהוא מועדף על ידי שחקנים אחרים בחדר ההלבשה, שהוא חותר תחת בלאט - ודקות ספורות לאחר ההודעה המפתיעה על פיטורי המאמן, התבשר העולם על מינויו של לו למאמן החדש.