בצל חקירת ההתרסקות: "לופטהנזה" ו"אייר פראנס" עצרו הטיסות בסיני

כשברקע חקירת התרסקות המטוס מרוסיה בסיני שבמצרים הודיעו שתי חברות תעופה שונות מאירופה על הפסקת הגעת מטוסיהן לאזור. לטענת אחת החברות, "לופטהנזה", "עד שהסיבה להתרסקות תתברר קיים חשש בטיחותי". שר רוסי: ספק לגבי טענות דאע"ש לאחריות

שרידי מטוס רוסי שהתרסק בסיני שבמצרים
שרידי מטוס רוסי שהתרסק בסיני שבמצרים | צילום: ללא קרדיט

חברות התעופה "לופטהנזה" ו"אייר פראנס" הודיעו כי ימנעו מטיסה מעל חצי האי סיני שבמצרים על רקע התרסקות מטוס נוסעים מרוסיה במקום. לדבריהן, הן חוששות מפגיעה ב"בטיחות הנוסעים".

שתי החברות שבבסיסן בגרמניה ובצרפת נחשבות לגדולות באירופה. מהודעה שהוציאו עולה כי מטוסיהן יבחרו בנתיב טיסה שונה מהרגיל מעל חצי האי. על פי "לופטהנזה", "הנושא עדיין לא ברור, לרבות סיבת ההתרסקות".

בתוך כך, דחה שר התחבורה של רוסיה את נטילת האחריות בידי ארגון דאע"ש לאירוע ההתרסקות כפי שצוטטה ברשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה". לדברי השר, "אי אפשר להתייחס לטענות אלו כאמת".

במהלך היום העריכו גורמים ביטחוניים במצרים כי הרקע להתרסקות הוא תקלה טכנית. על פי ראש ממשלת מצרים, שריף אסמאעיל, הדברים עולים גם מבדיקת הקופסא השחורה במטוס. "על צוות החקירה לאשרר זאת או להוכיח אחרת", הוא הוסיף.

ואולם, מחברת התעופה הרוסית "מטרו-ג'ט" שהשתמשה במטוס נמסר כי מצבו היה טוב. לטענתה, "הטייס היה מיומן היטב כשמאחוריו 12 אלף שעות טיסה - מתוכן 3,860 בדגם המטוס שהתרסק".