התרסקות המטוס בסיני: הרשויות טוענות ל"כשל טכני", דאע"ש נטל אחריות

למרות קביעת גורמי ביטחון במצרים כי התרסקות מטוס רוסיה בחצי האי סיני נגרם מ"כשל טכני" ארגון דאע"ש נטל אחריות על האירוע. במקביל, נאספו דגימות דלק ברוסיה לברור נסיבות התאונה. על פי המצרים, 224 בני אדם נהרגו באסון

המטוס מסוג "איירבאס A-321" של חברת התעופה הרוסית "קוגליימביה", אשר התרסק בסיני
המטוס מסוג "איירבאס A-321" של חברת התעופה הרוסית "קוגליימביה", אשר התרסק בסיני | צילום: רויטרס

התפתחויות חדשות באירוע התרסקות המטוס הרוסי בסיני. גורמים ביטחוניים במצרים אישרו היום (שבת) כי ההתרסקות נגרמה כתוצאה מ"כשל טכני". ואולם, רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" דיווחה כי ארגון דאע"ש נטל אחריות על האירוע.

לפנות ערב מסרה ועדת החקירה של רוסיה כי פתחה בניסיונות לפענוח נסיבות ההתרסקות. לדבריה, אנשי הועדה החלו לאסוף דגימות דלק מתחנת התדלוק בעיר סמארה שברוסיה ממנה יצא המטוס שהתרסק. על פי גורמים במצרים, בנוסף נמצאה הקופסה השחורה של המטוס.

על פי המצרים, 224 נוסעי המטוס ובהם 138 נשים ו-17 ילדים נספו באסון. שבעה מתוך ההרוגים הם חברי צוות המטוס. בכך למעשה הוזמו דיווחים קודמים בכלי תקשורת מצריים, לפיהם נשמעו קולות של ניצולים בזירת ההתרסקות.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נואם בכינוס עצרת האו
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נואם בכינוס עצרת האו"ם | צילום: Getty Images

במסגרת החקירה הפלילית ברוסיה לבדיקת נסיבות ההתרסקות הורה נשיא המדינה, ולדימיר פוטין, לשלוח צוותים מטעמו לאזור. הנשיא אף הכריז על יום אבל בעקבות האסון. משרד התחבורה הרוסי עדכן כי במהלך שנת 2014 נמצאו תקלות באותו המטוס, אך הן תוקנו לאחר מכן.

בינתיים, חברת התעופה הרוסית "קוגליימביה" אמרה כי על פי החומר שיש בידה אין סיבה לחשוב כי ההתרסקות נבעה מטעות אנוש. קודם לכן פסלו גורמים ביטחוניים במצרים את האפשרות כי המטוס יורט, עם זאת עדיין לא התקבלה הודעה רשמית לכך.

מוקדם יותר הודיע ראש הממשלה המצרי כי מטוס שהיה בדרכו לסנט פטרסבורג התרסק בדרום אל-עריש. על המטוס היו 200 מבוגרים, 17 ילדים ו-7 אנשי צוות, כאשר שלושה מהם היו אזרחים אוקראיניים והשאר רוסים. הטייס הודיע על תקלה טכנית רגע לפני שאבד הקשר עם המטוס ,לאחר שששה באוויר במשך 23 דקות.