קליבלנד עלתה ליתרון 1:2 בסדרת גמר ה-NBA

הקבאלירס כמעט איבדו לחלוטין יתרון של 20 הפרש, אבל התגברו על רבע רביעי מטורף של סטפן קארי וניצחו 91:96. כשהם רחוקים שני ניצחונות בלבד מאליפות, הקאבס יארחו מחר בלילה את המשחק הרביעי

לברון ג'יימס מטביע נגד גולדן סטייט במשחק 3 של סדרת הגמר | צילום: רויטרס

שני ניצחונות מאליפות.

אלה יהיו שני ניצחונות שעבורם קליבלנד תצטרך להזיע ולשרוט ולצבוט ולבעוט, אבל עד עכשיו היא לא נראית כמי שיש לה בעיה לעשות את הדברים האלה, תודה.

הבוקר (בין שלישי לרביעי) הקאבס ניצחו 91:96 במשחק 3, ועלו ליתרון 1:2 בסדרת הגמר נגד גולדן סטייט ווריורס. במשך כמעט שלושה רבעים, היתה קליבלנד בשליטה מוחלטת, וביתרון שהגיע ל-20 נקודות, לפני שגולדן סטייט הזכירה איך הגיעה עד הלום - אבל לא הצליחה לעלות ליתרון ברבע הרביעי, למרות כמה ריצות מרשימות.

לברון ג'יימס נתן עוד משחק הירואי, הפעם עם 40 נקודות, 12 ריבאונדים, 8 אסיסטים, 4 חטיפות, 2 חסימות, ומהלכים ענקיים ברגעי ההכרעה. מתיו דלאוודובה, הגיבור האלמוני, אמנם לא הצליח להתמודד עם סטפן קארי שנכנס לזון המוכר שלו ברבע האחרון וקלע בו 5 מ-8 לשלוש (אחרי 4 מ-20 בשבעת הרבעים וההארכה שקדמו לכך), אבל קלע בעצמו 20 נקודות, וכל סל היה יותר גדול מהשני.

דייויד בלאט במשחק 3 של סדרת גמר ה-NBA
דייויד בלאט במשחק 3 של סדרת גמר ה-NBA

אף אחד מהסלים לא היה גדול יותר מהמהלך של המשחק: קארי בדיוק קלע שלשה גדולה שקבעה 81:80 בלבד לקליבלנד, והקאבס הרגישו שהמומנטום עליו עבדו משחק שלם עומד לברוח להם מהידיים. דלאוודובה נכנס לסל, סחט עבירה והוסיף סל אקרובטי ומשוגע. הווריורס כבר לא התקרבו להפרש של פחות מ-3 נקודות בשארית הערב.

"אפשר לכופף אותנו, אבל לא לשבור", אמר בסיום בלאט, לפני ששפע מחמאות לאוסטרלי הצעיר. "הוא משחק הכי חזק שאפשר בכל יום ויום. הוא משחק נכון. הוא משחק באומץ. הוא לא מפחד מדבר".

קארי, מצד שני, יכול להתעודד לפחות מכך שמצא את הידית הנעלמה. "הוא לעולם לא מאבד ביטחון. פשוט חשבתי שהוא איבד קצת אנרגיה", אמר מאמנו סטיב קר, שקיבל גם דקות טובות מדייויד לי, שלא שותף כלל בשני המשחקים הראשונים בסדרה. "אנחנו צריכים קצת חיים מכולם עכשיו".

לברון, כפי שעשה במשחקים 1 ו-2, לקח הכל על עצמו. הוא שבר את שיא ה-NBA להכי הרבה נקודות בשלושת המשחקים הראשונים של סדרת גמר, עם 123 - ועקף את ריק בארי (122), ג'רי ווסט (118) ואחד, מייקל ג'ורדן (117). וברגעי ההכרעה - אלה שפעם שימשו כאיזור מסוכן עבורו, ואפילו במשחקים 1 ו-2 הוא לא הצטיין בהם - הוא היה שם בגדול. שלשה שקבעה 80:87, חטיפה מהוצאת חוץ של קארי ו-6 מ-6 מהעונשין עד לסיום. אבל את השורה הטובה ביותר הוא שמר לראיון שאחרי המשחק.

הוא נשאל על ידי שדרנית הקווים דוריס בורק על המספרים הבלתי-נתפסים שהוא רושם. וזו היתה התשובה שלו:

"דוריס, אין לי ברירה".