במערב מקווים להגיע להסכם כבר מחר, שר החוץ האיראני: "מחכים למוכנות של שותפינו"

מוחמד זריף צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "שני הצדדים הפגינו גמישות בשיחות" וכי הם "חייבים" להתגבר על חילוקי הדעות האחרונים ביניהם. במערב דווקא מפגינים אופטימיות ומקווים שחתימה על עיקרי הדברים תתאפשר כבר מחר, בעוד המשא ומתן על פרטי ההסכם יימשך עד חודש יוני. שר החוץ הגרמני: "זוהי הישורת האחרונה. יש לקוות שלא נוותר"

שיחות הגרעין בווינה
שיחות הגרעין בווינה | צילום: רויטרס

שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, צייץ הערב (שבת) בטוויטר כי "שני הצדדים הראו גמישות בשיחות הגרעין. אנחנו חייבים, ומוכנים להסכם טוב לכולם". עוד צייץ זריף כי "אנו ממתינים למוכנות של שותפינו".

לחדשות 10 נודע כי בממשל האמריקני מקווים לחתום על ההסכם המיוחל כבר מחר, כאשר בשל חילוקי הדעות הנוכחים מסתמן כי יהיה מדובר בהסכם עקרוני, שהמשא ומתן על פרטיו יימשך עד לחודש יוני. על כל פנים, אם אכן ייחתם מסמך שכזה, יהיה מדובר בשניים עד שלושה עמודים שיכילו נתונים ראשוניים אודות מספר הצנטריפוגות ולוחות הזמנים של פרויקט הגרעין.

באיראן אומנם מכחישים כי ההבנות בין הצדדים עשויות להתגלם בהסכם כבר מחר, ואולם לפי מקורות במערב מדובר במסרים המועברים לצרכי פוליטיקה פנימית. אלו מפגינים אופטימיות רבה, ולראיה טלפן היום שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, לראש הממשלה נתניהו- על מנת לעדכנו בהתפתחות השיחות.

עוד על המגעים בשיחות הגרעין:

ימי הכרעה בשיחות הגרעין: "האיראנים לא מתקדמים הרבה"

רוחאני במסע שכנועים עם מנהיגי אירופה; דיווח: ארה"ב תסכים להעשרה בפורדו

ראש ה-CIA: "איראן מבינה את המחיר הכבד של פיתוח נשק גרעיני"

פגישת שרי החוץ של איראן וארה
פגישת שרי החוץ של איראן וארה"ב בלוזאן | צילום: רויטרס

גם שר החוץ הגרמני, פרנק ולטר-שטיינמאייר, העריך כי השיחות קרבות לקיצן ובמסיבת עיתונאים בשוויץ הכריז כי הצדדים הגיעו "לישורת האחרונה" בשיחות ביניהם.

"המטרים האחרונים הם הקשים ביותר והחשובים ביותר, ובכך נתמקד בשעות הקרובות ובימים הבאים. כשאנו מסתכלים על מה שהשגנו בשנה האחרונה אני יכול רק לקוות שלא נוותר"- דברי שר החוץ של גרמניה.

עד יום שלישי הקרוב אמורים הממשל בטהראן ומעצמות המערב להגיע להסכם מסגרת שישמש כמתווה להסכם הקבע העתידי. בנתיים, באיראן דוחים את הדיווחים שהתפרסמו הבוקר, לפיהם הצדדים קרובים להשגת ההסכם ואומרים כי לא נוסח מסמך באורך של שניים עד שלושה עמודים שמפרט את מתווה ההסדר- כפי שדווח.