נשיא איראן: "לא ניכנע להסכם שלא יאפשר לעם האיראני לממש את זכותו להגנה עצמית"

בישיבת הממשלה הראשונה לאחר נאומו המדובר של נתניהו הוקיע רוחאני את "משטר הטרור האחד" שמודאג לדבריו מההסכם המתגבש וציין "גם בישות הציונית לא מוכנים לאפשר לפקחים לבקר בכורים הגרעיניים". בינתיים, היום השלישי לשיחות הגרעין עומד לפי שר החוץ זריף בסימן התקדמות, ואולם "נותרה עדיין עבודה רבה"

נשיא איראן, חסן רוחאני
נשיא איראן, חסן רוחאני
נשיא איראן, חסן רוחאני | צילום: רויטרס

"לא ניכנע להסכם שלא יעניק מענה לצורך להגן על זכויות העם האיראני", כך אמר היום (רביעי) נשיא איראן, חסן רוחאני, במהלך ישיבת ממשלה, בה התייחס לשיחות הגרעין בין ארצו למעצמות והגיב לראשונה לנאום נתניהו.

הוא הוסיף והצהיר כי "קבוצת 5+1 (שש המעצמות) עומדת כרגע מול שתי אופציות - או להגיע להסכם, ההולם את החוק הבינלאומי, או להטיל סנקציות, שהן יודעות שאין להן שום השפעה". למעשה, על פי רוחאני, ישנו היום "משטר טרור אחד" בלבד המוטרד מהמשא ומתן, משום שהמשך קיומו שלו נמצא בצל מלחמה ותוקפנות.

"הישות הציונית מודאגת תמיד מהיציבות באזור, ולכן אתם רואים שארגון ג'בהת אל-נוסרה מוגן על ידי הישות הפושעת הזו", טען וציין בנוסף ישראל עצמה מסרבת להניח לפקחים להיכנס למתקני הגרעין שלה או להצטרף לאמנה הבינלאומית לשימוש באנרגיה אטומית.

מוקדם יותר היום נפגשו שרי החוץ של ארה"ב ואיראן, במסגרת היום השלישי לשיחות הגרעין. בסיום הפגישה אמר שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, כי "התקדמנו בשיחות, נותרה עדיין עבודה רבה".