בית משפט מצרי הכריז על חמאס ארגון טרור

השופטים בקהיר הרחיבו פסיקה קודמת, שנגעה רק לזרוע הצבאית של חמאס, וקבעו כי התנועה כולה תוכר במצרים כארגון טרור בלתי חוקי. ברצועת עזה הגיבו: "בית המשפט הפך לחבר של האויב הציוני ואויב של העם הפלסטיני". מאסר עולם נגזר על מנהיג האחים המוסלמים

אנשי הזרוע הצבאית של חמאס במצעד ברצועה
אנשי הזרוע הצבאית של חמאס במצעד ברצועה | צילום: רויטרס
מפקד צבא מצרים, עבד אל-פתח סיסי
מפקד צבא מצרים, עבד אל-פתח סיסי | צילום: רויטרס

מצרים מחריפה את מאבקה נגד חמאס: בית משפט בקהיר קבע היום (שבת) כי תנועת חמאס כולה, ולא רק הזרוע הצבאית שלה, תיחשב מעתה ארגון טרור. על התביעה להכיר בחמאס ארגון טרור היו חתומים נשיא מצרים, עבד אל-פתח א-סיסי, ראש ממשלת מצרים, התובע הכללי וכן שרי המשפטים והפנים.

בפסיקתם, נימקו השופטים המצרים את ההחלטה להכיר בתנועה כארגון טרור ב"מעורבותה הגלויה של חמאס בפעולות טרור שנפלו בה קורבנות מקרב חיילי וקציני צבא מצרים". יש לציין כי מדובר בהרחבה של פסיקה קודמת בנושא מטעם בית משפט אחר במצרים, שנגעה רק לזרוע הצבאית של חמאס, "גדודי עז א-דין אל-קסאם".

להרחבת ההחלטה צפויה להיות השלכות משמעותיות על רצועת עזה, שם הגיבו בתקיפות לפסיקה מקהיר. דובר חמאס, סאמי אבו-זוהרי, אמר לאתר "אל-רסאלה" כי "מדובר בהחלטה מזעזעת ומסוכנת שבאה לפגוע בעם הפלסטיני ובכוחות ההתנגדות. מצרים מפרה את מאזן הכוחות כשהיא הופכת לחברה של הכיבוש ואילו את העם הפלסטיני לאויב".

בתוך כך, ממשיך משטרו של א-סיסי את מלחמת החורמה שלו באחים המוסלמים בתוך מצרים. היום גזר בית משפט מקומי עונש של מאסר עולם על האיש העומד בראש הארגון, המדריך הכללי מוחמד בדיע, וגם על סגנו, ח'ירת א-שאטר. עוד נמסר כי 4 נאשמים אחרים מטעם הארגון נידונו לעונש מוות, באשמה של הרג מפגינים.