הטרור באירופה: שני הרוגים ופצוע קשה בפשיטה של המשטרה הבלגית על מעוז טרור

פעילות של המשטרה הבלגית נגד מעוז טרור בעיר ורוויס שבמזרח המדינה הסתיימה כששני פעילי טרור נהרגו, אחד נוסף נפצע קשה, כך מדווחת הטלוויזיה הבלגית. עדי ראייה מהאזור, דיווחו לסוכנויות הידיעות על קולות נפץ שנשמעו ממרכז העיר ופעילות ערה של כוחות הביטחון. מהמשטרה הבלגית מוסרים כי הנפגעים אינם מכוחותיהם וכי כרגע לא ידוע על קשר לפיגועים בפריז

אירוע הטרור בבלגיה
אירוע הטרור בבלגיה | צילום: ללא קרדיט

על פי דיווחים שמתקבלים הערב (חמישי) מבלגיה, שני מחבלים נהרגו ואחד נוסף נפצע קשה, בפשיטה של כוחות הביטחון על מעוז של טרוריסטים במזרח המדינה. האירוע התרחש בעיר ורווייה, שנמצאת באזור דובר הצרפתית. עדי ראייה מסרו לסוכנויות הידיעות כי במקום התרחשו פיצוצים עזים וקולות נפץ נשמעו למרחק.

לפי הדיווחים, היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור של משטרת בלגיה פרצה למקום, בו על פי החשד שהו פעילים המשתייכים לארגוני טרור במדינה. המודיעין הבלגי מודע לכך שבמדינה ישנם מספר מעוזים של טרור אסלאמי קיצוני וככל הנראה הפשיטה כוונה נגד אחד מהם.

התובע הפרדלי בבלגיה אמר לאחר האירוע כי המשטרה הונחתה לפשוט על עשרה בתים של אנשים שחזרו מסוריה. הוא עדכן כי מחבל נעצר בפשיטה בורווייה, ושכוחות הביטחון פשטו גם על בתים בבירה בריסל כחלק מהמבצע. לדבריו, במהלך הפשיטה החשודים פתחו באש לעבר המשטרה. עקב האירוע הוחלט להעלות את רמת הכוננות במדינה.

האירוע בבלגיה מגיע כשבוע לאחר שרשרת פיגוע הטרור בצרפת. המודיעין הצרפתי טוען כי הנשק ששימש את המחבלים בפיגועים במרכול ה"היפר-כשר", נרכש בבלגיה על ידי האחרים קוואשי. כרגע, אין אישור רשמי לכך שהפעולה שהתרחשה בעיר ורוויס קשורה בצורה כלשהי למידע אודות מקור הנשק מהפיגועים בפריז.