אבד הקשר עם מטוס שעשה דרכו מאינדונזיה לסינגפור

טיסת QZ 8501 שעשתה דרכה מהעיר סורבאיה לכיוון סינגפור נעלמה מן הרדאר וגורל הנוסעים לא ידוע. 162 נוסעים ואנשי צוות היו על המטוס, בהם 149 אזרחים אינדונזים. הקשר עם המטוס אבד מעל איי אינדונזיה, לאזור הוזעקו מטוסים צבאיים אינדונזיים על מנת לנסות ולאתרו

מטוס של חברת "אייר אסיה"
מטוס של חברת "אייר אסיה" | צילום: חדשות 10 - צילום מסך

עוד מטוס מלזי נעלם. הקשר עם מטוס נוסעים של חברת התעופה המלזית "אייר אסיה" אבד הלילה (ראשון) כשהמטוס שעשה דרכו מהעיר סורבאיה שבאינדונזיה לכיוון סינגפור. על טיסת QZ 8501 היו 162 נוסעים ואנשי צוות.

לדבריי שר התחבורה האינדונזי חאדי מוסטופה, מטוס ה"איירבאס" 320-200 איבד את הקשר עם מגדל התעופה בבירת אינדונזיה ג'קרטה ב-06:17 (שעון מקומי).

על פי הדיווחים, על הטיסה היו 149 אינדונזים, שלושה קוריאנים, אזרח אחד מסינגפור, אחד מבריטניה, ונוסע נוסף ממלזיה. שאר הנעדרים הם כאמור אנשי צוות של חברת התעופה. עוד דווח כי הקשר עם המטוס אבד מעל איי אינדונזיה, לאזור הוזעקו מטוסים צבאיים אינדונזיים על מנת לנסות ולעזור בחיפושים.

על פי בכירים ברשות התעופה באינדונזיה, כשהטייסים היו בגובה של 32 אלף רגל מעל האדמה הם ביקשו להעלות לגובה של 28 אלף רגל כדי להימנע מעננים. ייתכן והראות הלקויה הקשתה על הטייסים וגרמה למטוס להתרסק.