ג'יהאדיסט השתלט על בית קפה באוסטרליה, חשד לפעילות דאע"ש

כ-30 בני ערובה מוחזקים על ידי אדם חמוש בבית קפה בסידני. החוטף ביקש לדבר עם ראש הממשלה האוסטרלי ושיוכנס למקום דגל דאע"ש. על פי הדיווחים, הוא מלכד את בית הקפה עם שתי פצצות. כוחות ביטחון רבים נמצאים במקום והאירוע נמצא בעיצומו. ככל הנראה שישה בני ערובה הצליחו לברוח מבית הקפה. ראש ממשלת אוסטרליה: "עושים ככל יכולתנו כדי לסיים את האירוע בצורה שקטה"

בת ערובה בבית קפה בסידני
בת ערובה בבית קפה בסידני | צילום: רויטרס

טרור באוסטרליה. ג'יהאדיסט חמוש השתלט הלילה (שני) על בית קפה בכיכר מרטין שבמרכז סידני ולקח כ-30 בני אדם שהיו במקום כבני ערובה. על פי דיווחים של התקשורת המקומית, לאחר כמה שעות של נתק, החוטף ביקש באמצעות בני הערובה לשוחח עם ראש הממשלה טוני אבוט ודרש להכניס למקום דגל של דאע"ש.

בני הערובה במקום דיווחו כי המחבל מלכד את בית הקפה בשני מטעני חבלה. כמו כן הם אמרו לכוחות הביטחון כי החוטף הצהיר שהוא הציב פצצות נוספות ברחבי העיר. נכון לרגע זה, זהות החוטף עדיין לא ידועה.

על פי ההערכות, חלק מהחטופים הם עובדי בית הקפה "לינדט", וחלק מהם לקוחות שהיו במקום בעת האירוע. התקשורת המקומית דיווחה כי חמישה מבני הערובה הצליחו לברוח מהמקום במהלך השעות האחרונות. ייתכן שהם שוחררו באופן יזום על ידי החוטף. כוננות גבוהה במיוחד באזור, כשמאות אנשי ביטחון מקיפים את בית הקפה.

מתמונות שצולמו מתוך בית הקפה ניתן לראות שלחוטף יש בנדנה על הראש עם כיתוב בערבית. מוקדם יותר הוא אילץ את בני הערובה לתלות במקום דגלים שחורים עם כיתוב בערבית, הדומים לדגלי דאע"ש. עקב בקשתו של המחבל סביר להניח כי מדובר בפעיל של "המדינה האסלאמית".

ראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט, העביר מסר לאומה האוסטרלית וסיפר על מניעיו של המחבל. זה אירוע מטריד ביותר. מזעזע לגלות שאנשים חפים מפשע נלקחו כבני ערובה על ידי אדם שהכריז שהוא פועל בגלל סיבות פוליטיות", טען אבוט.

"כוחות המשטרה והביטחון הגיבו בצורה מהירה לאירוע ומשתפים פעולה כדי להגיב להתפתחויות במקום. אני רוצה לשבח את אזרחי סידני על תגובתם הרגועה לאירועים. קיבלתי תגובות ותמיכה ממספר מנהיגים בעולם ואני מודה להם על העידוד שהם מעניקים לנו ביום הקשה הזה", הוסיף ראש ממשלת אוסטרליה.

החמוש האסלאמיסטי שלקח בני ערובה בבית קפה בסידני, אוסטרליה
החמוש האסלאמיסטי שלקח בני ערובה בבית קפה בסידני, אוסטרליה | צילום: חדשות 10

המשטרה המקומית: "מבקשים מהאזרחים להמשיך בשגרה"

המשטרה המקומית העבירה מסר לאזרחים וביקשה מהם להמשיך בשגרה למרות האירוע. "אם יש למישהו תכניות להגיע לעיר אז הוא צריך להמשיך כמתוכנן. יש אזור חיץ סביב מקום האירוע ושאר האזור מתפקד כרגיל", נמסר מהמשטרה.

"צוותי המשא ומתן והחוקרים הטובים בעולם עובדים במקום בצורה מתודית, זאת כדי לוודא שאף אחד לא נפצע", נמסר בנוסף מהמשטרה המקומית.

טוני אבוט, ראש ממשלת אוסטרליה
טוני אבוט, ראש ממשלת אוסטרליה | צילום: רויטרס