חסיד חב"ד בברוקלין נדקר. דוברות חב"ד: "כמעט בטוח שלא פשע שנאה"

התקשורת האמריקנית הפיצה זמן קצר לאחר האירוע תמונות של התוקף כשהוא ירוי מידי המשטרה ומושלך על רצפת זירת האירוע. על פי הדיווחים, מצבו של הדקור היהודי יציב, וככל הנראה הוא מחזיק גם באזרחות ישראלית. לא ידוע אם הרקע למעשה הוא לאומני או אנטישמי

גבר נדקר בבית חב"ד בניו יורק
גבר נדקר בבית חב"ד בניו יורק | צילום: בטחון שדה

אברך בן 22 נדקר בצווארו בשעת לילה מאוחרת (בין שני לשלישי) על ידי אפרו-אמריקני בבית חב"ד העולמי בקראן הייטס שבניו יורק. הנדקר הוא בעל אזרחות ישראלית. הדוקר, ששמו מוכר למשטרה המקומית, נורה ונעצר במקום.

מדובר בבית חב"ד בשכונה 770 ברובע ברוקלין, וזמן קצר לאחר האירוע הופצו צילומים ברשת החברתית טוויטר, בהם נראה אדם שחום-עור כשהוא אזוק ומוטל על הרצפה, לאחר שנורה בידי המשטרה.

הרב מוני אנדר, איש דוברות חב"ד, אמר בראיון לרזי ברקאי בגלי צה"ל: "אפשר לקבוע ב-98 אחוזים כי לא מדובר באירוע שנאה או באירוע על רקע לאומני. המקום שואב אליו עשרות מבקרים ובשעות הלילה חלק ניכר מהמבקרים הם על גבול ההומלסים שרוצים להיכנס כדי להתחמם קצת. ככל הנראה, הייתה שם חלופת מילים לא נעימה, שלאחריה שלף הדוקר סכין מטבח וצעק לבחור היהודי שיהרוג אותו. הוא ביצע בו כמה דקירות בצוואר ואחת באזור הבטן".

"מצבו של הנדקר הוא סביב הבינוני", העריך אנדר, "ברוך השם, לא נשקפת סכנת לחייו ואנחנו מתפללים שיחזור לתפקוד מלא. במהלך המשא ומתן שניהלו השטורים עם הדוקר הוא נצטווה להניח את הסכין שלו וכנראה מהבלבול אסף את הסכין שוב. זה גרם לאחד השוטרים לירות בו בפלג גופו התחתון. גם הוא גם מטופל כרגע".

לפני שבוע בלבד שדדו שלושה אלמונים זוג יהודי בפרבר קְרֵטייל שבפריז, אנסו את הרעיה בת ה-19 והיכו את הבעל באכזריות. מהדיווח בטלוויזיה הצרפתית עולה כי בעת ביצוע המעשים אמרו לדיירי הבית כי הם נבחרו לשמש כקורבנות "בגלל שאתם יהודים".

"הקהילה היהודית כולה מזועזעת בגלל האירוע", סיפר עיתונאי שסיקר את הסיפור עבור התקשורת הצרפתית, וציין כי כאשר פרסם אותו ברשתות החברתיות - זכה לעשרות אלפי צפיות, תגובות ושיתופים.