שבוע למונדיאל: רחובות זועמים, מכשף גנאי - ופיל

בפורטוגל חוששים שכריסטיאנו רונאלדו סובל מפציעה; גנאי העוסק בכשפים לקח אחריות • את רוב התושבים בברזיל המונדיאל פחות מעניין מהמצב החברתי, ועכשיו גם הם שואלים איפה הכסף • מי יהיה הכוכב הכי נוצץ של בית ג' • והאם קמה יורשת לפול התמנון?

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | צילום: רויטרס

(5:35 דקות)

הגביע העולמי בכדורגל אמור לכלול את השחקנים הטובים ביותר בעולם, אבל תמיד יש כאלה שאינם מצליחים להגיע לשריקת הפתיחה. חלקם בגלל שהנבחרת שלהם פשוט הודחה במוקדמות, חלקם בגלל פציעה, וחלקם בגלל... מכשף גנאי? כך, לפחות, טוען אחד העונה לתיאור הזה. אותו מכשף מסתורי מגאנה מבהיר כי כבר לפני מספר חודשים הטיל קללה על כריסטיאנו רונאלדו, כוכב נבחרת פורטוגל, כדי למנוע ממנו לשחק נגד הגנאים בסיבוב הראשון. בינתיים רונאלדו בספק, ובפורטוגל היו שמחים למצוא לחש שיחזיר אותו לכושר בזמן.

מי שהבעיות שלהם לא ייפתרו בהוקוס-פוקוס הם תושבי ברזיל. שם קיוו כי אירוח המונדיאל יביא לשיפור התשתיות ומעל לכל בהשקעה ציבורית גדולה, אבל מתברר שרוב רווחי הטורניר הולכים בכלל לפיפ"א. המהומות בשכונות העוני, השביתות וההפגנות לא נפסקות גם כשהמונדיאל ממש מעבר לפינה - והנשיאה דילמה רוסף, שהבטיחה את ה"גביע של הגביעים", מקווה שהתדמית של ארצה לא תספוג מכה אנושה בשבועות הקרובים.