ירי בבסיס בוושינגטון: חמושים פתחו באש, לפחות שישה הרוגים

שלושה חמושים נכנסו לאחת ממפקדות חיל הים בבירת ארצות הברית ופתחו באש. לפחות שישה בני אדם נהרגו ועוד כעשרה אחרים נפצעו. כוחות ימ"מ שהוזנקו למקום הצליחו להשתלט על אחד החמושים, אך השניים הנוספים עדיין נמצאים במתחם. מפקד המשטרה המקומית הוסיף כי במהלך חילופי האש נהרג אחד השוטרים

אירוע ירי בבסיס חיל הים בוושינגטון
אירוע ירי בבסיס חיל הים בוושינגטון | צילום: רויטרס

אירוע ירי בבסיס חיל הים האמריקני בלב וושינגטון. לפחות שישה בני אדם נפצעו היום (שני) כששלושה חמושים נכנסו למפקדת חיל הים האמריקני בבירת ארצות הברית וושינגטון ופתחו באש. עוד כעשרה בני אדם אחרים נפצעו במהלך האירוע.

כוחות ימ"מ שהוזנקו למקום, אחד הבניינים המרכזיים במפקדת חיל הים בבירה, החלו בסריקות אחר היורים. לאחר למעלה משעתיים מאז החל האירוע דיווחו גורמים ביטחוניים כי שני חמושים נתפסו. על פי מספר דיווחים אחד מהחמושים נהרג במהלך ההשתלטות.

אירוע ירי בבסיס חיל הים בוושינגטון
אירוע ירי בבסיס חיל הים בוושינגטון | צילום: רויטרס

מפקד המשטרה המקומית בוושינגטון אישר כי אחד החמושים נהרג במהלך ההשתלטות של כוחות הביטחון, אך הוסיף כי השניים האחרים טרם נתפסו.  עוד סיפר מפקד המשטרה כי במהלך חילופי האש, נהרג אחד מאנשי כוחות הביטחון.

מוקדם יותר, וושינגטון פוסט דיווח כי מדובר בשלושה חמושים שנכנסו לאחד הבניינים המרכזיים במפקדת חיל הים והחלו לירות לכל עבר. ברשת MSNBC דיווחו כי במהלך הסריקות נשמעו יריות, אך לא ברור האם החמושים הם שירו שוב או שמא אלו כוחות הביטחון שירו לעברם. עוד דווח ברשת הטלוויזיה כי לפחות שניים מבין הפצועים הם שוטרים.

חיל הים הורה לכל עובדי הבניין להסתגר ולנעול עצמם במשרדיהם. כמו כן כוחות הביטחון הרבים שהגיעו לאזור מאבטחים את המקום. שישה בתי הספר באזור הוכנסו להסגר בעקבות האירוע ועל התלמידים נאסר לצאת משטחם.

על פי הדיווח בוושינגטון פוסט המשטרה המקומית מעריכה כי ייתכן ששניים או שלושה חמושים ביצעו את הירי. על פי מספר עדויות שפורסמו בכלי התקשורת השונים האחד היורים תואר כגבר שחום עור שלבש בגדים כהים. הוא נכנס לאחד הבניינים המרכזיים והחל לירות לכל עבר.

לאחר שביצע את הירי הראשוני הוא ככל הנראה נמלט לגג המבנה, מקום מאובטח ביותר שהאפשרות כי אדם שאינו עובד במקום הצליח להחדיר נשק נראית קלושה ביותר. החמוש ביצע ירי גם מהגג וכעת כאמור הוא ככל הנראה מסתגר באחד החדרים.