ממשל ביידן מסרב: "חברת הגנה אמריקנית הפסיקה המגעים לרכישת NSO"

חברת הקבלן "L3Harris" הפועלת עם הצבא והממשל האמריקני, הפסיקה את המגעים עם חברת תוכנות הריגול הישראלית, זאת בעקבות הקשר הקרוב שבין החברה למשרד הביטחון וחשש משימוש ישראלי בתוכנה נגד ארה"ב

לוגו חברת NSO הישראלית
שוב בעין הסערה. חברת NSO | צילום: רויטרס

חברת ההגנה האמריקנית "L3Harris" הפועלת עם צבא ארצות הברית והממשל האמריקני, הפסיקה את המגעים עם חברת תוכנות הריגול הישראלית שנמצאת ברשימה השחורה האמריקנית, NSO, לרכישת תוכנות המעקב של החברה, פגסוס, כך דווח הבוקר (שני) ב"ניו יורק טיימס", זאת בעקבות חששות מודיעין ואבטחה שהועלו על ידי ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן.

חששות הממשל פורטו בהצהרה של הבית הלבן בחודש שעבר, לפיה רכישת תוכנת הריגול על ידי L3Harris "תהווה סיכון מודיעיני ואבטחה רציני לאנשי ומערכות ארה"ב", וצויין כי תוכנת פגסוס נוצלה לרעה סביב העולם כדי לאפשר הפרות של זכויות אדם, כולל מעקב אחר עיתונאים, פעילי זכויות אדם או אחרים הנתפסים כמתנגדים ומבקרים".

חברת ההגנה האמריקנית L3HARRIS
חברת ההגנה האמריקנית L3HARRIS | צילום: רויטרס

כמו כן, חששות המודיעין הנגדי נבעו מטענות של גורמים אמריקנים על הקשר הקרוב בין קבוצת NSO לממשל הישראלי, שכן משרד הביטחון מאשר או פוסל כל חוזה של החברה. ישראל, על אף היותה בת ברית קרובה של ארה"ב,  אינה נמנית עם מעגל בעלי ברית המודיעין המכונה "חמש העיניים", הכולל את בריטניה, אוסטרליה, קנדה וניו זילנד. אחת השאלות הבלתי פתורות במהלך הדיונים של NSO ו-L3Harris הייתה האם ממשלת ישראל תוכל להשתמש בטכנולוגיית המעקב של NSO נגד ארה"ב.