3.13 שניות: צעיר מארה"ב קבע שיא עולם חדש בפתרון קוביה הונגרית

חתן הפרס, מקס פארק מקליפורניה, סובל מאוטיזם בינוני עד קשה - והחל להתמודד בתחרויות כדי לשפר את המיומניות החברתיות שלו. הסוד שלו לפתרון החידה במהירות שיא: "לא לחשוב - פשוט לפתור"

Annotation 2023 06 15 190500
פארק, חתן הפרס, בעת סיבוב הזכייה שלו | צילום: מן הטוויטר

מקס פארק בן ה-21 מקליפורניה קבע שיא עולם חדש בפתרון קובייה הונגרית - כשפתר אותה ב-3.13 שניות בתחרות שנערכה ביום שני. השיא האחרון נקבע ב-2018 בתחרות בלונג ביץ', קליפורניה, על ידי יושנג דו הסיני והוא גבוה משמעותית - 3.47 שניות.

על פי איגוד הקוביה ההונגרית העולמי, פארק, שאובחן בילדותו באוטיזם בינוני עד חמור, זכה בלמעלה מ-400 תחרויות כשהוא נלחם מול המתמודדים החזקים ביותר בתחום. רגע הפתירה והזכייה תועד בסרטון מרגש שהופץ בחשבונו של פארק - וזכה ליותר ממיליון צפיות, בו פארק וחבריו קופצים מהתרגשות כאשר הטיימר מראה 3.13 שניות.

סיפור האהבה של פארק והקוביות ההונגריות החל כשהיה ילד. פארק, כאמור, מתמודד עם אוטיזם - והוריו הסבירו כי פתרון החידה, יחד עם הסביבה והפעילות התחרותית, היו אמצעי לעזור לצעיר להתפתח מבחינה חברתית. הם אמרו שהמפתח להתפתחות של ילד אוטיסט הוא למצוא מצבים בהם יוכל להתרועע בנוחות עם אנשים אחרים. קבלת הפרסים וההשתתפות בתחרויות לימדה את פארק ללחוץ ידיים, לעמוד בתור, ומיומנויות חברתיות אחרות.

אבל איך הוא עושה את זה? הזוכה המאושר חשף את הסוד לפתירה מהירה באחת מתחרויות הזום שנערכו בתקופת הקורונה: "המוטו שלי הוא: 'לא לחשוב - פשוט לפתור'".